امام جمعه ارومیه: خدمات زیاد دانشگاه آزاد اسلامی قابل انکار نیست/استاندار آذربایجان غربی: دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند در قطب‌های گردشگری این استان وارد شود

قربانعلی سعادت، استاندار آذربایجان‌غربی و حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در ارومیه در جلسه هیات ‌امنای دانشگاه آزاداسلامی استان آذربایجان غربی شرکت کردند.

به گزارش ایسکانیوز، سعادت، استاندار آذربایجان غربی در این جلسه از خدمات دانشگاه آزاد اسلامی در این استان قدردانی کرد و گفت: دانشگاه‌ها براساس فلسفه و تفکر تاسیس می‌شوند بنابراین می‌توانند در حوزه‌های مختلف فعالیت کنند.

او به ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند در بحث گردشگری مخصوصا در شهرهای ماکو، ارومیه و مهاباد که قطب‌های گردشگری محسوب می‌شوند، وارد شود.

سعادت افزود: ایام نوروز و تابستان مسافران زیادی برای دیدن این شهرها می‌آیند و دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند برای این موضوع برنامه‌ریزی کند و با ارائه خدمات ارزان گردشگری از این حوزه درآمدزایی داشته باشد.

استاندار آذربایجان غربی به ظرفیت‌ واحدهای مرزی این استان اشاره کرد و گفت: رشته‌هایی مانند رشته پرستاری در واحدهای مرزی بسیار کاربرد دارد. شهرهای مرزی استان آذربایجان غربی نیاز به خدمات پزشکی دارند و رشته‌های پزشکی در این واحدها کم است. دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند برای این واحدها رشته‌های پزشکی راه‌اندازی کند تا خدمات پزشکی را در این شهرها ارتقا دهد.

استان آذربایجان غربی را مخلوطی از تفکرات مختلف دانست و گفت: دانشگاه‌ها محل چالش فکری هستند و با توجه به اینکه این استان از افراد مختلف با تفکرات دینی و مذهبی متفاوت تشکیل شده است، می‌تواند مکانی برای وحدت فکری میان تمام فرقه‌های مسلمانان باشد.

او ادامه داد: راه‌اندازی رشته‌های آزاداندیشی دینی در دانشگاه آزاد اسلامی بسیار خوب است و موجب همفکری و وحدت خواهد بود.

او افزود:‌ با طرح مسائل آزاداندیشی دینی در دانشگاه از رشد گروه‌های تندرو جلوگیری می‌شود، بنابراین نباید از این موضوع غفلت کرد و باید برای ایجاد فضای آزاداندیشی دینی در دانشگاه تلاش کرد.

خدمات دانشگاه آزاد اسلامی قابل انکار نیست

امام جمعه ارومیه نیز در این جلسه از رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قدردانی کرد و گفت: به نظر می‌رسد سطح آموزشی و علمی در کل نظام آموزش عالی کشور پایین آمده، بنابراین دانشگاه آزاد اسلامی در این راستا باید اهتمام جدی داشته باشد.

او به فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی در استان آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: خدمات زیاد و مناسب دانشگاه آزاد اسلامی قابل انکار نیست. این دانشگاه باید سرپا بماند و در مقابل ضربه زدن به مباحث علمی بایستد.

حجت‌الاسلام و قریشی افزود: در پردیس‌های دانشگاه‌های مختلف مشکلات آموزشی زیادی به چشم می‌خورد که به مجامع علمی کشور آسیب می‌رساند. دانشگاه آزاد اسلامی باید از این موضوع جلوگیری کند و همچنان برای ارتقای کیفی آموزشی تلاش کند.

20101

کد خبر: 671541

وب گردی

وب گردی