تهران ایسکانیوز: عملکرد فوق العاده تیم ملی والیبال ایران مقابل رقیب سرسخت همیشگی خود ایتالیا در بازی روز گذشته، تحسین اغلب کارشناسان والیبال داخلی و بین المللی را به دنبال داشت. برهمین اساس کارشناسان صعود ایران به مرحله بعد مسابقات را اتفاقی ساده می دانند و معتقدند موفقیت مردان والیبالیست ایران می توانند مانند لیگ جهانی جز بالانشینان جدول نهایی مسابقات باشند. مصطفی کارخانه کارشناس و مربی سابق تیم ملی نیز یکی از کارشناسانی است که امید زیادی به موفقیت تیم ملی ایران در مسابقات قهرمانی مردان جهان دارد. او در گفتگو با ایسکانیوز برای موفقیت های دنباله دار والیبالیست های ایران ابراز امیدواری کرده است.

با پیروزی مقتدرانه روز گذشته والیبال ایران مقابل ایتالیا به نظر می رسد که نام ایتالیا دیگرمثل گذشته برای والیبال ایران خطرناک نیست. نظر شما در این باره چیست؟

بازی دیروز مقابل ایتالیا بعد از آخرین بازی تیم ما با آنها در لیگ جهانی نشان داد که کواچ و شاگردانش بعد از پایان لیگ جهانی بیشتر کار کرده اند. مطمئنا اردوی آمریکا و برگزاری چهار بازی با تیم ملی این کشور تاثیر مثبتی در عملکرد تیم ما داشته است. بنابراین روش پیش گرفته شده در تیم ملی ما چیزی است که اگر ادامه پیدا کند قطعا رقبای سخت تر از ایتالیا را هم در مقابل تیم ما کوچک می کند.

از نظر شما نقطه قوت تیم ما مقابل ایتالیا چه بود؟

حقیقت اینجاست که تیم ما از همه جنبه ها نسبت به ایتالیا سر بود و برتری در سرویس ها، دریافتها، حمله و دفاع، از آن تیم ما بود.در نهایت اینکه با برنامه بودن برای بازی نقطه قوت شاگردان کواچ در این بازی بود. با همه این ها نکته بسیار مثبتی که در عملکرد تیم ما وجود داشت این بود که بازیکنان نسبت به گذشته تا حد زیادی از خطاهای خودشان کم کرده اند و بر اساس همین مقوله ریسک بازی خود را نیز کاهش داده اند.

نکته ای که پیش از شروع مسابقات مورد بحث قرار می گرفت، خستگی و مصدومیت تعدادی از بازیکنان اصلی تیم بود. شما متوجه این خستگی در عملکرد بازیکنان شدید؟

درست است که ملی پوشان والیبال ایران بعد از حضور در لیگ جهانی و خستگی باقی مانده از این مسابقات به این تورنمنت عازم شدند اما در بازی مقابل ایتالیا عملا ثابت کردند که خستگی تاثیری در عملکرد آنها نداشته است. آنها حتی با میزان کم اشتباهاتشان ثاب کردند که از نظر روانی نیز در سطح مطلوبی قرار دارند و نگرانی بابت خستگی بدنی و روانی آنها وجود ندارد.

با توجه به تمرکز بازی ها در یک کشور، فکر نمی کنید ملی پوشان ایران در ادامه راه با افت بدنی رو به رو شوند؟

این مسئله طبیعی است اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که این شرایط برای تمام تیم ها مساوی است و این افت وخیزها برای همه تیم ها بطور یکسان وجود دارد. با همه این ها تیمی که در این سطح از حرفه ای گری قرار گرفته نباید به این مسائل توجهی داشته باشد و در شرایط فعلی سطح توقعش را به هدف قرار دادن سکوی قهرمانی ارتقا دهد.

با توجه به اینکه آمریکا سرسخت ترین رقیب ایران در این گروه به حساب می آید پیش بینی تان از این مسابقه چیست؟

باید پذیرفت که بازی با آمریکا قطعا سخت تر از بازی با ایتالیاست. آنها در سرویس ها به ما برتری دارند و بچه ها باید در دریافت ها با دقت تر عمل کنند و از این طریق سرویس های آنها را خنثی کنند. با این حال تیم ایران از حضور دریافت کننده های قدرتی مثل فرهاد قائمی سود می برد که می توانند مقاومت خوبی در مقابل سرویس های آنها داشته باشند. از سوی دیگر کواچ می تواند با استفاده از مهره هایی مثل میلاد عبادی پور و پوریا فیاضی در عقب زمین، تعداد دریافت کننده ها را به چهار نفر برساند.

کواچ مقابل ایتالیا تعویض های موثری انجام داد و به واسطه همین تعویض ها امتیازات حساسی را دریافت کرد. این تعویض ها تا چه حد در عملکرد تیم تاثیرگذار است؟

کواچ در طول مدت حضورش در ایران شناخت خوبی از بازیکنان پیدا کرده و به خوبی می داند که کدام بازیکن درچه شرایطی می تواند به تیم کمک می کند بنابراین تعویض های او می توانند در مواقع حساس به تیم ملی کمک کنند. مطمئنا این شناخت در ادامه راه بیشتر هم می شود و ما نیز بیشتر می توانیم به این روند رو به رشد امیدوار شویم.

به عنوان سوال آخر؛ یش بینی تان از عملکرد نهایی تیم ملی در این مسابقات چیست؟

از نظر من شاگردان کواچ کار سختی برای صعود از این مرحله در پیش ندارند و به راحتی می توانند در جمع قدرتمندان دنیا حضور داشته باشند. بنابراین پیش بینی من از عملکرد تیم ایران بسیار روشن و با توجه به میزان آمادگی آنها واقع بینانه است.
کد خبر: 67156

وب گردی

وب گردی