عمو موسی جانباز بالای 70 درصد  پای ثابت بازی های فوتبال /می خواهم  مبلغ فرهنگ ایثار و شهادت باشم

اگر نگوییم بیشتر مردم به جرات می توانیم ادعا کنیم که بیشتر اهالی ورزش و به ویژه طرفداران فوتبال " عمو موسی سلامت" را می شناسند و می دانند این جانباز بالای 70 درصد که از همراهان و همرزم شهید همت بود و در حال حاضر از جانبازان قطع نخاع جنگ تحمیلی است و در آسایشگاه ثار الله زندگی می کند از طرفداران سرسخت و دو آتشه تیم پرسپولیس است و معمولا در همه بازی ها شرکت می کند.

زهره حاجیان- در کنار سختی هایی که از مجروحیت های جنگ تحمیلی تحمل می کند گوشش هم سنگین است اما همه تلاشش را می کند که با ما حرف بزند و منظورش را برساند.

حالا سالهاست کنار اسم عمو موسی نوشته شده جانبار بالای 70 درصد ضایع نخاعی و ساکن یکی از تخت های آسایشگاه جانبازان ثار الله شده و دور تا دور دیوارهای تختش پر است از عکس های تیم پرسپولیس و لباس هایش هم معمولا به رنگ قرمز است و به شدت نسبت به تیم پرسپولیس تعصب دارد و به عنوان طرفدار دوآتشه فوتبال و ارتش سرخ سبب شده نگاه ها به زندگی جانبازان تغییرکند.

عمو موسی درست مانند یک ورزشکار و فوتبالیست پر از انرژی است و از اینکه یکی پیدا شده و ااو را به آرزوی بزرگش رسانده خوشحال است و می گوید: حاج حسین از معدود مسئولانی است که قول داد و به وعده اش عمل کرد.

شاید کمتر کسی بداند که آرزوی عمو موسی داشتن اتومبیلی بود که با توجه به شرایط جسمی خاصی که دارد بتواند به محل برگزاری بازی ها برود و حسن هدایتی مالک باشگاه و شرکت استیل آذین این آرزو را بر آورده کرد .

عمو موسی می گوید: آقای هدایتی مخالف آوردن نامش بود اما من بر خودم واجب دیدم که این را یگویم.

او در پاسخ به این سوال که چه حسی داری که با ماشین شخصی خودت می توانی برای دیدن بازی ها بروی ؟می گوید: راستش را بگویم باورم نمی شود و مرتب آقای هدایتی را دعا می کنم چرا که او از معدود افرادی بودند که قول دادند و به قولشان عمل کردند .

این آرزوی شما چطور برآورده شد؟ من می پرسم.می گوید: این قصه برمی گردد به زمان برگزاری جشنواره فیلم فجر که علی قنبرلو عماس و خبرنگاری که به خانواده شهدا و جانباران اردات دارند و خودش فرزند شهید است شرایط مرا به آقای هدایتی گفتند و او هم پیشنهاد علی را پذیرفت .

موسی سلامت از سختی ها و مشکلاتی که پیش از این داشت می گوید: چندین بار بعد از دیدن بازی مجبور بودم تا دیر وقت در زمین بمانم و این اتفاق در زمان سرما بسیار سخت تر و آزار دهنده تر می شد بود یک بار که زمان زیادی در سرما مانده بودم حاج حسین از این اتفاق با خبر شدند و با پیگیری و مساعدت شان آرزویم بر آورده شد.

او همیشه خود را مدیون مردم می داند و می گوید: خوشحالم که برای مردم کشورم به جنگ رفتم. اگر سالم بودم و خدای ناکرده جنگ می شد باز هم می رفتم .هنوز هم آرزو دارم در راه اسلام و مقابله با داعش بجنگم و ناراحتم از اینکه شهادت قسمتم نشد.

عمو موسی در مورد علاقه اش به فوتبال می گوید:از وقتی یادم است عاشق فوتبال بودم و همیشه فوتبال حالم را خوب می کرد و در محله دولاب تهران بزرگ شدم و عاشق فوتبال و تا به امروز هم هر مسابقه ای باشد می روم .سرما و گرما برای من معنا ندارد و می‌روم تا مبلغ فرهنگ ایثار و شهادت باشم تا جوان ها بدانند که این اسلام و انقلاب چگونه جان گرفت البته ادعایی ندارم من کاری نکرده ام و فقط به وظیفه ام عمل کردم اما معتقدم باید درخت انقلابمان تنومند شود و برگ و بار بدهد.

او می گوید: تقریبا در تمام برنامه های ورزشی حضور دارم مثلا در مراسم رونمایی از آرامگاه هادی نوروزی ورزشکار با اخلاقمان حضور داشتم و امیدوارم همه مردم سالم باشند و ورزش کنند.

105105

کد خبر: 671560

وب گردی

وب گردی