بازار گردشگری ایران بسیار متنوع و آینده گردشگری در ایران بسیار روشن است/تورگردانان ١٧ کشور در بازدید از ایران

هفته گذشته، ٣٣ تورگردان از ١٧ کشور جهان به دعوت گروه «مارکوپولو» در قالب یک تور آشناسازی(فم‌تور) وارد ایران شده و به مدت ٩ روز از جاذبه‌های گردشگری و مراکز اقامتی شهرهای تهران، اصفهان، کاشان و شیراز بازدید کردند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روزنامه شرق تورگردانان در سفر خود به اصفهان نشستی را با حضور دکتر الهیاری، مدیرکل محترم میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، آقای یارمحمدیان معاونت گردشگری‌،همچنین جمعی از مدیران هتل‌ها و ایرلاین‌ها مورخ ٢٤ مرداد در هتل بین‌المللی پارسیان کوثر اصفهان داشتند.

دکتر الهیاری در این نشست علاوه بر یادآوری آداب و رسوم مردم اصفهان به‌عنوان میراث ناملموس به تورگردانان گفت: «در ایران درحال‌حاضر ١٩٩ صنایع دستی شناخته‌شده وجود دارد که به‌عنوان یکی از سه قطب صنایع‌دستی جهان از آنها یاد می‌شود»

او همچنین خبر از میزبانی اصفهان برای برگزاری هجدهمین مجمع شورای جهانی صنایع دستی در مهرماه سال جاری به مدت ١٠ روز خبر داد.

چهارشنبه ٢٧ مرداد مصادف با روز پایانی فم‌تور،٣٣ تورگردان جهان در‌ نشستی با دکتر مسعود سلطانی‌فر، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی‌،‌ صنایع دستی و گردشگری، در دفتر ایشان با حضور مدیران گروه مارکوپولو و تورگردانان شرکت کردند که در این نشست میهمانان مارکوپولو دیدگاه‌های خود را پس از این بازدید ٩روزه از ویژگی‌های گردشگری ایران مطرح کردند. مدیران آژانس‌های خارجی از ایتالیا، اسپانیا، نروژ، هلند، هند، چین،‌ برزیل،‌ بلژیک، آلمان، اتریش، تونس، عمان،اروگو‌ئه، پرو، اسکاتلند، فرانسه و مکزیک در حضور معاون رئیس‌جمهور از صنعت گردشگری ایران اظهار رضایت و امیدواری کردند و پیشنهادات خود را از آن جمله نیاز به افزایش واحدهای اقامتی، رسیدگی و بهسازی سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی،توسعه فضاهای اقامتی در شهرهای توریستی ،نمایش نرخ اتاق‌ها براساس دلار و یورو روی برد هتل‌ها، دسترسی آسان به شبکه‌های اجتماعی از طریق اینترنت پرسرعت، اضافه‌کردن غذاهای گیاهی، اضافه کردن تابلوهای راهنمای گردشگران در شهرها به‌ویژه در خیابان‌های اصلی و همچنین توسعه خدمات ویزا و پروازهای مستقیم از شهرهای مهم اروپا به شهرهای گردشگری ایران در حضور ایشان عنوان کردند. همچنین تعدادی از آنها که تاکنون چندین سفر به ایران داشتند در صحبت‌های خود با اشاره به اینکه در هر سفر ایران را رو به توسعه می‌بینند، درباره آینده صنعت گردشگری ایران ابراز امیدواری کردند.

دکتر مسعود سلطانی‌فر نیز ضمن ابراز خرسندی خود از این اقدام مهم و گردآوری نمایندگان ١٧ کشور جهان در قالب یک فم‌تور با تشکر از میزبانی خوب شرکت مارکوپولو در این نشست، یادآور شد دنیا با واقعیت‌های درون ایران باید از نزدیک بیشتر آشنا شود، چراکه در چند دهه گذشته ذهنیت غیرواقعی از ایران در میان مردم دنیا شکل گرفته است.

او در ادامه افزود: «حدود یک سال قبل نماینده ایران در سازمان ملل برایم تعریف می‌کرد در ملاقات با یکی از سناتورهای خارجی، وی از من سؤال کرد شما در ایران کلیسا هم دارید و من گفتم ما نه‌فقط صدها کلیسا داریم، بلکه مسیحیان کاملا در به‌جاآوردن اعمال دینی خود در ایران آزاد هستند».

105105

سلطانی‌فر در ادامه گفت: «من به همکارمان در سازمان ملل کتابی را دادم که نحوه عبادت پیروان ادیان مختلف را در ایران توضیح داده و خواستم کتاب را به آن سناتور داده و به وی بگویم علاوه بر صدها کلیسا در ایران، تعداد ١٧٢ کلیسا و ١٦١ آتشکده و ٣٠ کنیسه یهودیان ثبت ملی شده و از آنها حفاظت می‌شود همچنین یکی از کلیساهای ایران به نام «قره‌کلیسا» در یونسکو ثبت جهانی شده که هرساله جمع زیادی از مسیحیان در آنجا مراسم مختلف خود را برگزار می‌کنند».

سلطانی‌فر افزود: «من مایل هستم دوستان را در جریان بگذارم که با وجود جاذبه‌های زیادی که در صنعت گردشگری ایران وجود دارد، از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی گرفته تا گردشگری سلامت و صنایع دستی روند ورود گردشگران خارجی در ایران در سه سال گذشته با میانگین نرخ رشد در حدود ١٠ درصد و نرخ رشد ٢,٥ درصد میانگین جهانی را داشته است».

او در ادامه گفت‌وگوی خود با یادآوری این نکته که ما برای گسترش صنعت گردشگری و فراهم‌کردن امکانات مورد نیاز گردشگران داخلی و خارجی برنامه‌ریزی وسیعی را از سه سال پیش آغاز کردیم، افزود: «امیدوار هستیم هم در زمینه توسعه خدمات ویزا و هم در زمینه توسعه شبکه حمل‌ونقل هوایی، زمینی و ریلی و هم در زمینه ایجاد امکانات مناسب‌تر اقامتی و پذیرایی، برنامه‌های دقیقی را ظرف ١٠ سال آینده ایجاد کنیم»

او همچنین از نرخ رشد گردشگران خارجی در ایران از برخی کشورهای غربی و حتی کشورهای آسیای شرقی مانند هندوستان در سال‌های گذشته خبر داده و بیان کرد: «مثلا ورود گردشگران هندوستان در سال ٢٠١٥ میلادی در مقایسه با سال ٢٠١٤ نرخ رشد ٤٠درصدی در ایران داشته و آلمانی‌ها ٥٠درصد و آمریکایی‌ها نیز نزدیک به ٥٠ درصد بیشتر از گذشته در این سال به ایران سفر کردند».

او در پایان صحبت‌های خود از برگزاری چندین اجلاس و همایش بین‌المللی به‌زودی در ایران و مناسبت‌های دیگر از جمله انتخاب تبریز به‌ عنوان شهر گردشگری جهان اسلام در سال ٢٠١٨ و مشهد به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ٢٠١٧ خبر داد و گفت: «همه اینها گویای این است که بازار گردشگری ایران بسیار متنوع و آینده گردشگری در ایران بسیار روشن است. همچنین صدور ویزای الکترونیکی تا چند ماه آینده در ایران عملیاتی خواهد شد».

تعدادی از این همایش‌ها به این قرار هستند: اجلاس وزیران گردشگری کشورهای عضو مجمع گفت‌‌وگوی همکاری آسیایی ACD ماه آینده در تبریز با حضور وزیران گردشگری ٣٣ کشور آسیایی عضو این سازمان، برگزاری اجلاس شورای جهانی صنایع دستی آسیا و اقیانوسیه حدود یک ماه دیگر در اصفهان، برگزاری اجلاس تورگردانان جهان در فوریه ٢٠١٧ و همایش سرمایه‌گذاران بخش خصوصی که متقاضی سرمایه‌گذاری در ایران هستند که بیش از ٤٠ کشور حدود یک ماه دیگر در آن شرکت می‌کنند. تورگردانان ١٧ کشور جهان پس از این نشست با مدیران بیش از ٥٠ هتل و ایرلاین در هتل پارسیان اوین تهران به همراه هیأت‌مدیره و مدیران گروه مارکوپولو گرد هم آمدند و دیدگاه‌ها و پیشنهاد‌های خود را برای توسعه صنعت گردشگری ایران با یکدیگر در میان گذاشتند.

105105

کد خبر: 671562

وب گردی

وب گردی