«چهارمین» فراکسیون اصولگرایان برپا می شود

 مجلس دهم با دو فراکسیون آغاز به کار کرد. اصولگراها و اصلاح‌طلب‌ها از هم جدا شدند و هر کدام برای انتخابات هیات رئیسه مجلس، لیستی دادند که دست آخر لیست فراکسیون اصولگراها یعنی فراکسیون ولایت، ناپلئونی ترکیب هیات رئیسه را به نفع خود چید.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرآنلاین، اما پس از آن خبری از فراکسیون ولایت نشد و حتی هنوز اساسنامه و ترکیب هیات رئیسه آن مشخص نشده است.‌ هر چند اعضای آن توانستند دست بالای ترکیب هیات رئیسه کمیسیون‌های تخصصی را نیز در مجلس از آن خود کنند اما این موفقیت چندان مرهون تلاش‌های فراکسیونی نبود.

حتی اعلام موجودیت سومین فراکسیون سیاسی مجلس که بیشترین یارگیری را از فراکسیون ولایت داشته نیز اعضای اصلی فراکسیون ولایت را برای برگزاری جلسه اضطراری و جلوگیری از خروج اعضا، به تکاپو نینداخت. فراکسیون سوم کسانی هستند که بیش از آنکه مشی اصولگرایی داشته باشند،‌ به عنوان نماینده‌هایی معتدل یا مستقل شناخته می‌شوند.

حالا، مدتی است زمزمه‌هایی با صدایی بسیار آهسته در مجلس شنیده می‌شود که نشان می‌دهد اعضای دیگری نیز از وضعیت فراکسیون ولایت رضایت ندارند.

فراکسیون ولایت طیف وسیعی از اصولگرایان را دربرمی‌گیرد. از اعضای جبهه پایداری همچون کریمی قدوسی و مجتبی ذوالنور و نصرالله پژمانفر تا اصولگراهای معتدلی همچون حمیدرضا فولادگر و محسن کوهکن. وقتی در لابلای زمزمه‌ها گوش تیز کنی تا نام اسامی را بشنوی،‌ بیشتر نام تندورهای این جریان را می‌شنوی که قصد جدا شدن دارند کسانی همچون نصرالله پژمانفر،‌ علیرضا سلیمی و ناصر موسوی لارگانی. اما در کنار آنها برخی از حمیدرضا فولادگر نیز نام می برند..

البته او خودش این ماجرا را تکذیب می‌کند و بر فراگیر بودن فراکسیون تاکید دارد. فولادگر در گفت و گو با خبرآنلاین، جلسه امروز فراکسیون ولایت را راهگشا دانسته و حتی هنوز توقع دارد،‌ اعضای فراکسیون مستقلین به عنوان یک زیرفراکسیون در زیرمجموعه فراکسیون ولایت فعالیت کنند.

موسوی لارگانی اما ماجرا را تایید می‌کند. او به خبرآنلاین می‌گوید برخی از اعضا به روند موجود اعتراض دارند و هنوز این احتمال وجود دارد که برخی از اعضای فراکسیون ولایت از آن منشعب شوند.
نارضایتی از چیست؟

نماینده مردم فلاورجان در مجلس درباره علت نارضایتی برخی اعضا توضیح می‌دهد: فراکسیون ولایت در ابتدای مجلس،‌ شروع خوبی را داشت و جلسات خوبی را برگزار کرد و در انتخاب هیات رئیسه هم تقریبا موفق بود. ولی بعد از انتخابات دیگر این فراکسیون رها شد. دیگر جلسه ای برگزار نشد در حدی که هنوز هیات رئیسه فراکسیون مشخص نیست.

وی ادامه می‌دهد: تعدادی از نمایندگان از این وضعیت گله‌مند هستند و می‌گویند چرا فراکسیون منفعل شده است؟ به ویژه چرا برای انتخابات اعضای ناظر مجلس در شوراها و مجامع اصلا ورودی نداشته و کاندیدایی مشخص نکردند و همین امر باعث شد که اعضای فراکسیون در این انتخابات‌ها چندان موفق نباشند و افراد دیگر بتوانند عضویت در شوراهای نظارتی را در دست بگیرند.

لارگانی برآورد دقیقی از تعداد معترضان ندارد و در حالی که معتقد است انشعاب باید راهکار آخر باشد و فراکسیون بزرگ‌تر را موثرتر می‌داند،‌ می‌گوید: نظر شخصی من این است که تا جایی که می‌توانیم باید تلاش کنیم که انشعابی از فراکسیون‌ها صورت نگیرد چراکه اگر تعداد زیادی با هم متحد باشند،‌ در تصمیم گیری‌ها بهتر به نتیجه می‌رسند اما اگر قرار باشد عده ای از جایگاه فراکسیون استفاده کرده و وقتی به نتیجه ای که می‌خواستند رسیدند، فراکسیون را رها کنند،‌ این شرایط مورد تایید نیست. ما روی این موضوع اعتراض داریم. حالا منتظریم جلسه عصر دوشنبه برگزار شود ببینیم تا چه حد اتحاد و انسجام بین افراد خواهد بود.

او تاکید می‌کند که در شرایط کنونی همچنان احتمال انشعاب از فراکسیون وجود دارد چراکه زمزمه‌هایش شنیده می‌شود.
حالا باید منتظر جلسه عصر امروز فراکسیون ولایت ماند تا اعضای معترض تشخیص دهند چقدر فراکسیون دغدغه‌های آنها را نیز مدنظر قرار می‌دهد.

202/201

کد خبر: 671576

وب گردی

وب گردی