امام جمعه قائم شهر: دانشگاه آزاد اسلامی یک فرصت و ابزاری برای رشد فرهنگ اسلام ناب در جامعه است

امام جمعه شهرستان قائم شهر در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر که به میزبانی واحد قائم شهر برگزار شد گفت: دانشگاه آزاد اسلامی فرصت، سرمایه ،فضا و ابزار برای رشد فرهنگ اسلام ناب را در جامعه فراهم کرده است.

به گزارش ایسکانیوز، در این جلسه حضرت آیت الله علی معلمی، امام جمعه شهرستان قائم شهر از دکتر ابراهیمیان رئیس واحد قائم شهر که با پذیرفتن مسئولیت و با بهره گرفتن از امکانات و نیروها در جهت تعلیم و تربیت آینده انسانها و جامعه تلاش می کنندتقدیر وتشکر کرد.

وی پیروزی ورزشکاران مازندرانی را در مسابقات جهانی المپیک که موجب کسب مدال طلا و نقره و برافراشته شدن پرچم جمهوری اسلامی ایران و نواخته شدن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران در آن فضا شد تبریک گفت و افزود: امیدواریم اینگونه موفقیت ها برای فرزندان رشید ملت ایران بیشتر از گذشته بدست آید.

حضرت آیت الله معلمی بابیان این نکته که بعداز انقلاب اسلامی موسسات آموزش عالی فراوانی در کشور تأسیس شده است گفت: دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه امام صادق (ع) از برجسته ترین دانشگاهها هستند که دیگر موسسات باید برای رسیدن به اهداف آنها تلاش کنند.

نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری از رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحدقائم شهر خواست با توجه به مدیریت و کنترل خوبی که در خصوص بحث های سیاسی توسط روسای قبلی دانشگاه وجود داشت هم اینک نیز این قضیه ادامه داشته باشد و در زمینه بعد های اخلاقی، رفتاری و فرهنگی نیز کنترل داشته باشد.

آیت الله معلمی با اشاره به این نکته که دانشجویان و فضاهای آموزشی امانت دراختیار هستند گفت: اساتید و مسولان دانشگاه باید به جوانان در خصوص روش، منش و سبک زندگی و فرهنگ و آداب دینی و انتقال آموزه های مکتب اهل بیت (ع) تلاش کنند.

وی عملکرد آموزش و پرورش را در خصوص حفظ ارزشهای دینی مطلوب ارزیابی کرد و گفت: دانشگاهها با فراهم کردن فضاهای دینی و فرهنگی باید بستر ورود دانش آموزان را به محیط دانشگاه ایجاد و موجبات حفظ روحیه آنها را فراهم کنند.

امام جمعه شهرستان قائم شهر بی حجابی وبد حجابی درجامعه را سلب آرامش و آسایش بانوان عنوان کرد و گفت: دانشگاهها میتوانند با شناساندن اصل حجاب از قرآن و احادیث الهی برای دانشجویان به حفظ و جایگاه شخصیت زن در جامعه کمک کنند.

وی با اشاره به مسئولین حاضر در جلسه گفت: بیکاری جوانان و گرانی یکی از مشکلات اصلی یک جامعه برای آسیب رساندن به فرهنگ عمومی شهرستان است وخواستار تلاش برای رفع آن شد .

جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر با حضور آیت الله معلمی امام جمعه شهرستان ، ابراهیمیان رئیس واحدقائم شهر، محمدی فرماندار، رحیمی شهردار ودیگر مسئولان اجرایی شهرستان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحدقائم شهربرگزار شد.

20101

کد خبر: 671599

وب گردی

وب گردی