نجفی: آمریکای لاتین جایگاه خاصی در سیاست خارجی ایران دارد

نجفی خوشرودی گفت: سفر ظریف به آمریکای لاتین نشان می دهد که جمهوری اسلامی ایران، سیاست خارجی خود را در رابطه با حوزه های جغرافیایی مختلف، به صورت جدی دنبال می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه ملت ،علی نجفی ، در خصوص سفر وزیر امور خارجه به آمریکای لاتین، اظهار داشت: کشورهای حوزه آمریکای لاتین در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران جایگاه مهمی دارد.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینه در منطقه آمریکای لاتین جنبش‌های آزدی‌خواه خوبی وجود دارند، بیان کرد: ظرفیت های بسیار خوبی در عرصه اقتصادی و تجاری در این منطقه وجود دارد که می تواند شرایط خوبی را برای جمهوری اسلامی ایران ایجاد کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به همراهی تعداد قابل توجهی فعال اقتصادی در کنار ظریف وزیر امور خارجه، این سفر فرصت مناسبی هست که علاوه بر رایزنی های سیاسی، در زمینه توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری نیز توافقات خوبی انجام شود که این موضوع اقدام موثر و مثبتی است.

نجفی خوشرودی گفت: این سفر نشان می دهد که جمهوری اسلامی ایران، سیاست خارجی خود را در رابطه با حوزه های جغرافیایی مختلف، به صورت جدی دنبال می کند.

وی افزود: در عین حالی که ایران روابط خوبی با کشورهای جنوب شرق آسیا، اروپا، کشورهای غربی و حوزه همسایگان خود را دنبال میکند، آمریکای لاتین نیز جایگاه خاص خود را در حوزه سیاست خارجی ایران برخوردار است.

205/201

کد خبر: 671606

وب گردی

وب گردی