رئیس سازمان امور دانشجویان خبر داد: پرداخت کمک هزینه دانشجویان ایرانی خارج از محل برجام

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: با توجه به مساله برجام ، پرداخت شهریه دانشجویان ایرانی خارج از کشور از محل کمک هزینه توافق ژنو منتفی شده و این مساله در چهارچوب برجام پیش می رود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، مجتبی صدیقی در خصوص آخرین وضعیت پرداخت شهریه دانشجویان ایرانی خارج از کشور از محل کمک هزینه توافق ژنو گفت: براساس پیش بینی صورت گرفته در توافق نامه ژنو، قرار بود، با اعتباری پیش بینی شده، شهریه دانشجویان ایرانی مستقیما در وجه دانشگاه های آنها پرداخت شود.

وی ادامه داد: برهمین اساس در سایت مربوط به سازمان امور دانشجویان به دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور پیشنهاد شد گواهی شهریه خود را از دانشگاه محل تحصیل دریافت کرده و به تایید سفارت رسانده و آن را اسکن کرده و برای سازمان ارسال کنند تا ما بتوانیم با کمک بانک مرکزی این اعتبارات را مستقیما در وجه دانشگاه ها پرداخت کنیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: اما با توجه به کلی شدن برجام، این موضوع منتفی و مقرر شد این مساله در چهارچوب برجام پیش رود.

به گزارش مهر، در توافقی که میان ایران و گروه ۱+۵، صورت گرفت در بندی از آن غربی‌ها متعهد شدند مبلغ ۴۰۰ میلیون دلار از سرمایه های بلوکه شده ایران را به شکل ویژه در قالب کمک هزینه تحصیل دانشجویان ایرانی در خارج از کشور در اختیار دانشگاه های کشورهای مختلفی که پذیرای ایرانی ها هستند و خواهند بود قرار دهند.

20101

کد خبر: 671623

وب گردی

وب گردی