محاسبات اوباما درباره روسیه درست از آب در نیامد

باراک اوباما با در نظر گرفتن مشکلات اقتصادی روسیه و برخی محاسبات منطقه‌ای انتظار داشت در سطح منطقه‌ای چیزی جز شکست نصیب روسیه نشود، اما شواهد نشان داد مسکو در حال افزایش متحدان در خاورمیانه است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روزنامه السفیر، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا با تکیه بر مشکلات اقتصادی روسیه و برخی محاسبات منطقه‌ای انتظار داشت روسیه در سطح منطقه با شکست روبه رو شود اما شواهد حاکی از این است که مسکو در حال به دست آوردن تعداد هرچه بیشتر متحدان منطقه‌ای در خاورمیانه است.

عوامل تسهیل موفقیت روسیه در خاورمیانه

به گزارش تسنیم، چه بسا سرگرم بودن آمریکا به انتخابات ریاست جمهوری زمینه موفقیت روسیه در منطقه را فراهم کرد نتیجه‌ای که غرب را شوکه کرده است، اما به نظر می‌رسد سردرگمی اوباما و دولت او در خصوص پرونده سوریه در طول پنج سال گذشته عامل اصلی سوق یافتن روسیه به سمت خاورمیانه بود.

اکنون مسکو با اعزام جنگنده‌های خود به پایگاه همدان این پیام را به آمریکا داده است که نه تنها در منطقه باقی می‌ماند، بلکه دروازه‌های دیگری را نیز برای ورود بیشتر به آن پیدا خواهد کرد.

رئیس جمهوری بعدی آمریکا میراث بدی را از اوباما به ارث می‌برد

در مقابل، بنا بر دلایل مختلف ارثی که اوباما در خاورمیانه به جا گذاشته است، شرایط را برای رئیس جمهور بعدی چه هیلاری کلینتون و یا دونالد ترامپ بسیار دشوار خواهد کرد و یکی از این دلایل وضعیت کنونی روسیه در منطقه است.

نکته قابل توجه اینکه روسیه اکنون با ایران روابط نزدیکی دارد و روابط آن با ترکیه نیز خوب است به اضافه اینکه روابط مسکو با کشورهای عربی نیز خصمانه نیست و نتایجی که به دست آورده است، یک سال پیش یعنی پیش از حضور روسیه در خاک سوریه قابل تصور نبود.

300300

کد خبر: 671638

وب گردی

وب گردی