رقابت تولیدات شبکه مستند در جشنواره سلامت

شبکه مستند که سه تولید آن در بخش مسابقه فیلمهای مستند جشنواره سلامت پذیرفته شده، اکران «دکتر محرابی» به کارگردانی بابک بهداد را در روز اول این جشنواره دارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی شبکه مستند سیما، بابک بهداد کارگردان مستند «دکتر محرابی» از مجموعه «دسترنج» که اثر او به بخش مسابقه فیلمهای مستند جشنواره فیلم سلامت راه پیدا کرده، درباره این مستند، گفت: نخستین جشنواره فیلم سلامت از روز دوشنبه اول شهریور در پردیس سینمایی چارسو آغاز به کار میکند و مستند پروفسور محرابی در نخستین روز جشنواره فردا ساعت 17:30 در سالن شماره چهار پردیس چارسو اکران می شود.

وی افزود: پروفسور محرابی پدر جراحی اطفال ایران با سابقه 50 سال فعالیت است. او با مرارتهای بسیار در ترکیه و آلمان تحصیل کرده است. رشته‌ فوق تخصصی جراحی کودکان برای نخستین بار به کوشش او در دانشگاه تهران با گشایش بخش جراحی کودکان در بیمارستان بهرامی و سپس در بیمارستان امیرکبیر،‌‌ آغاز به کار کرد.

این مستندساز یادآور شد: از آن زمان تاکنون،‌ شمار فراوانی از متخصصان جراحی عمومی در این دانشگاه برای جراحی کودکان تربیت شده‌اند که بسیاری از آنان به درجه‌ استادی،‌ دانشیاری و استادیاری نائل شده اند و در دانشگاه‌های سراسر کشور به خدمت مشغول‌اند.

بهداد در پایان گفت: در این مستند سعی کرده ام نگاهی متفاوت به زندگی پروفسور محرابی داشته باشم. او جان کودکان زیادی را نجات داده و پروژه های علمی بسیاری داشته است. همچنین ما در این مستند از او در روستای پدری اش واقع در طالقان نیز تصویر گرفته ایم.

دو تولید دیگر شبکه مستند از جمله «زمانی برای بودن» به کارگردانی علی شاهیده در روز چهارم جشنواره و «میخواهم زنده بمانم» ساخته محمد احسانی در روز پنجم جشنواره فیلم سلامت اکران می شود و به رقابت با دیگر آثار پذیرفته شده در بخش مسابقه فیلمهای مستند جشنواره سلامت می پردازد.

508502

کد خبر: 671644

وب گردی

وب گردی