مایکروسافت: ویندوز 10 در سال 2017 به قابلیت هولوگرافیک مجهز می شود/ قابلیت جدید ویندوز 10 در سال 2017 /با کامپیوتر ساده سه بعدی ببینید

مایکروسافت مدتی است که روی فعالیت‌هایی نظیر  هولولنز و ویندوز هولوگرافیک کار می‌کند. حال این شرکت اعلام کرده که در سال ۲۰۱۷ آپدیتی برای ویندوز ۱۰ عرضه می‌شود که در جریان آن کامپیوتر‌های عادی نیز می‌توانند از پوسته هولوگرافیک استفاده کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از زومیت، مایکروسافت روز سه شنبه اعلام کرد که سال ۲۰۱۷، ویندوز ۱۰ آپدیتی را در جهت مسیر اصلی کامپیوترها دریافت می‌کند. در جریان این بروزرسانی قابلیت هولوگرام در کنار تمام اپلیکشین‌های عادی ویندوز قرار می‌گیرد.

این موضوع حس و حالی مربوط به آینده دارد. اما چنین خبری هم جهت با جاه‌طلبی مایکروسافت در زمینه هولولنز است که از طریق آن تصاویر سه‌بعدی در مقابل چشمان کاربر قرار می‌گیرند. این ایده در برخی از تبلیغات هولولنز در سال ۲۰۱۵ نیز دیده شده بود. با استفاده از این ویژگی می‌توانید عینک مایکروسافت (هولولنز) را در ترکیب با کامپیوتر‌های عادی استفاده کنید. برای مثال اگر یک مدل سه بعدی در ویندوز ۱۰ طراحی کرده باشید، می‌توانید به سادگی آن را تبدیل به مدل هولوگرافیک کنید و در مقابل چشمانتان به آن نگاهی بیاندازید.

واژه ویندوز هولوگرافیک (Windows Holographic) مربوط به سیستم عامل منحصر به فرد هولولنز است. سیستم عامل مذکور بدین منظور طراحی شده تا توسعه‌دهندگان بتوانند از طریق یک پلتفرم اپلیکیشن واقعیت مجازی ایجاد کنند. البته به چنین اپلیکیشن‌هایی اپلیکیشن واقعیت ترکیب شده نیز گفته می‌شود.

به روز رسانی ویندوز ۱۰ در سال آتی اتفاق می‌افتد که در جریان آن کامپیوترهای عادی نیز می‌توانند تجربه ویندوز هولوگرافیک را ارائه کنند. با این اوصاف اپلیکیشن‌های واقعیت مجازی و هولوگرافیک می‌توانند در کنار یکدیگر اجرا شوند. این همان اتفاقی است که مایکروسافت وعده داده بود.

سه شنبه گذشته مایکروسافت اعلام کرد که در حال همکاری با یکی از غول‌های تولید کننده سخت‌افزار به نام اینتل است که در جریان آن تصمیم دارد ویندوز هولوگرافیک را به جلو حرکت دهد تا تولیدکنندگان نیز از آن استفاده کنند. لازم به ذکر است که مایکروسافت همکاری طولانی با شرکت‌هایی نظیر دل و اچ‌پی داشته است. همکاری مایکروسافت و اینتل باعث می‌شود که یک استاندارد برای ساخت دستگاه‌هایی نظیر هولولنز تهیه شود تا تولید کنندگان بتوانند از آن بهره گیرند.

در هر صورت، مایکروسافت در خصوص عرضه هولوگرام به عنوان الگوی جدید کامپیوتری بسیار جدی است. گسترش سیستم عامل موجود و ترویج دستگاه‌های جدید دو گام بزرگ در این مسیر هستند.

20101

کد خبر: 671651

وب گردی

وب گردی