بازداشت یکی از سران قاچاق موادمخدر با 800 تن مواد/توضیحات رحمانی فضلی درباره جمع‌آوری معتادان متجاهر درتهران

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر از دستگیری یکی از سران قاچاق موادمخدر در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: این فرد ویژه با 800 تن موادمخدر دستگیر شده و با 14 شبکه بین‌المللی در ارتباط بوده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه نشست مشترک دستگاه‌های مقابله با موادمخدر با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و در اولویت قرار گرفتن مبارزه با اعتیاد گفت: ستاد مبارزه با موادمخدر فعالیت‌های خوبی را در این زمینه انجام داده است و امروز در این نشست مشترک، مسئولان سه استان دارای اولویت را که بیش از 60 درصد موادمخدر در این استان‌ها کشف شده بود به علاوه مسوولان دو استان مجاور را دعوت کرده بودیم.

او افزود: دادستان‌ها، فرماندهان مرزبانی و مسوولان سپاه، ناجا و استانداران 5 استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان در این جلسه حضور داشتند و برنامه‌هایی که برای اقدام فوق‌العاده در این 5 استان داشتیم را مرور کردیم و تاکید شد که این برنامه‌ها با سرعت عمل بالایی در این مناطق اجرا شوند.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر با اشاره به رشد بیش از 25 درصدی کشفیات موادمخدر در 5 ماهه اول سال در این سه استان، گفت: افزایش کشفیات نشان‌دهنده افزایش فعالیت‌ها و بهبود عملکرد نیروهاست. در همه این کشفیات صاحبان بار هم دستگیر شدند. قبلا معمولا موادمخدر بدون صاحبان بار کشف می‌شدند اما این بار موفق شدیم برخی از سران موثر قاچاق مواد مخدر را دستگیر کنیم.

رحمانی‌فضلی از دستگیری یکی از سران قاچاق موادمخدر در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: این فرد ویژه با 800 تن موادمخدر دستگیر شد و با 14 شبکه بین‌المللی مرتبط بود. ما علاوه بر کشفیات در این استان‌ها تقویت بنیان‌های اقتصادی‌شان را نیز مدنظر قرار دادیم.

وزیر کشور در پاسخ به پرسشی درباره اجرای طرح LEZ نیز گفت: طرح LEZ اجرا می‌شود. ناهماهنگی‌هایی در این خصوص وجود داشت و روز گذشته جلسه‌ای در این باره برگزار شد و این طرح حتما باید برگزار شود.

رحمانی‌فضلی درباره جمع‌آوری معتادان متجاهر در سطح استان تهران نیز گفت: 6500 ظرفیت برای جمع‌آوری و نگهداری معتادان متجاهر تدارک دیدیم و دستور داده شد روزانه 500 معتاد متجاهر جمع‌آوری شوند. براساس آخرین گزارش این رقم جمع‌آوری به 700 نفر در روز رسیده و این افراد در حال حاضر در مرحله غربالگری قرار دارند و درصدد هستیم در صورت تامین منابع مالی، مدت زمان نگهداری آنها را در مراکز بیشتر کنیم.

20106

کد خبر: 671687

وب گردی

وب گردی