تهران-ایسکانیوز: جلسه کمیسیون طرح و مشاوره دانشجویی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، امروز دوشنبه10 شهریورماه در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، در این جلسه که به ادامه ارائه گزارش روند تدوین "منشور حقوق و مسئولیت‌های دانشجویی" اختصاص داشت، بخش‌های مربوط به "حقوق اقتصادی و مالی دانشجویان" مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


در این جلسه به مواردی مانند اعطای تخفیف برای استفاده دانشجویان از محصولات فرهنگی، تسهیل ازدواج دانشجویی و... اشاره گردید.


همچنین اعضا نظرات خود را بیان کردند که برخی از این نظرات عبارت از اعطای هدفمند تسهیلات به دانشجویان، جهت‌گیری کمک برای استفاده از محصولات فرهنگی به سمت استفاده از کالای فرهنگی فاخر، هدفگیری اعطای تسهیلات برای تسریع در ازدواج دانشجویان، توجه به آمایش تعداد دانشجویان در اعطای تسهیلات، رفع تعارض از قوانین اجرایی کشور در این مسیر، در نظر گرفتن برخی از امتیازات قانونی برای قشرهای خاص مانند معلولان، مدنظر قرار دادن رتبه علمی دانشجو در استفاده وی از تسهیلات دانشجویی، لزوم تأثیر اسناد بالادستی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی در این تسهیلات، توجه به قواعد کلی حقوق در موضوع حقوق دانشجویی و جهت‌گیری همه برنامه‌ریزی‌های برای تسریع و تسهیل تبدیل دانشجو به یک عنصر مفید علمی و اجتماعی در جامعه بودند.

کد خبر: 67169

وب گردی

وب گردی