عارف ربطی: خادم باید پاسخگوی نتیجه ضعیف فرنگی باشد\بنا باید جوان گرایی کند

دبیر اسبق فدراسیون کشتی گفت: رسول خادم و محمد بنا باید پاسخگوی این نتیجه ضعیف باشند.

عارف ربطی در گفت و گو با ایسکانیوز در خصوص تیم های ملی کشتی گفت: دو تیم کشتی آزاد و فرنگی خوب بودند به نظرم همه کشتی گیران ما خوب کشتی گرفتند و مبارزات خود را خوب پشت سر گذاشتند. از عمده مشکلاتی که کشتی گیرانمان در این المپیک مواجه بودند می توان به ضعف نیروی جسمانی کشتی گیران و عدم هدایت صحیح کشتی گیر از سوی مربی اشاره کرد . کشتی ورزش لحظه هاست و تصمیم گیری در لحظه و عمل در ثانیه تعیین کننده است.در مجموع هم کشتی گیران و هم مربیان تمام تلاش خود را کردند تا نتیجه خوبی بگیرند اما نشد.
وی افزود: اگر بخواهیم به لحاظ فنی بررسی کنیم محمد بنا مهره های خوبی را انتخاب کرده بود و بهتر از این کشتی گیران را نداشت راه و چاره ای هم نداشت چرا که بنا ۱۱ ماه مانده به المپیک تیم ملی کشتی فرنگی را گرفت. اگر کشتی فرنگی فرصت ریکاوری و تمرینات خوب را داشت مطمئنا باید کشتی در همان ۳ دقیقه اول تمام می شد که به دلیل برنامه های ضعیف و مدیریت بسیار ضعیف این امر تحقق نیافت.
دبیر اسبق فدراسیون کشتی در خصوص آینده کشتی فرنگی اظهار داشت: از امروز بنا فرصت دارد تا المپیک ۲۰۲۰ برنامه ریزی کند و یک جوان گرایی ایده ال و خوب در کشتی فرنگی ایجاد کند. در واقع فرصت خوبی برای زیر ساخت سازی کشتی فرنگی دارد که امیدواریم این کارا در فرصت خوب انجام دهد و به یک سال مانده به المپیک موکول نکند.
وی افزود: در حال حاضر قبل از هرکاری رسول خادم و محمد بنا باید پاسخگوی این نتیجه ضعیف باشند که قطعا هم از نظر شورای فنی و هم از نظر فدراسیون بررسی شود که چرا نتیجه این گونه رقم خورد. اگر بررسی ها صادقانه باشد قطعا سازنده خواهد بود و نتیجه مثبت آن در آینده نزدیک به ثمر می نشیند.
عارف ربطی در خصوص تیم ملی کشتی آزاد ادامه داد: کشتی گیران آزاد هم تمام سعی و تلاش خود را کردند و بهتر از فرنگی کاران ظاهر شدند و با حریفان خود مبارزه کردند. در این میان که از رضا یزدانی انتظار مدال طلا می رفت امکان پذیر نشد زیرا یزدانی به دلیل آسیب دیدگی ماه ها از میادین دور بود و آن چنان کشتی نگرفته بود.از طرفی کشتی برد و باخت دارد اما آینده رضا یزدانی کاملا روشن است و می تواند در وزن خود شکست ناپذیر باشد.
دبیر اسبق فدراسیون کشتی خاطر نشان کرد: امیدوارم در آینده با مدیریت خوب و توانمد در ورزش به خصوص در کشتی شاهد کسب مدال های رنگارنگ باشیم.

402/601

کد خبر: 671699

وب گردی

وب گردی