امضاء 4 قرارداد جدید خارجی خودرو تا پایان سال 95

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طی سه سال اخیر ۳.۶ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی از سوی شورای عالی سرمایه‌گذاری به تصویب رسیده که ۱.۵ میلیارد دلار آن مربوط به ۶ ماه اخیر بوده است.

به گزارش ایسکانیوز، محمدرضا نعمت‌زاده در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران که دقایقی پیش آغاز شد گفت: طی سه سال گذشته شورای عالی سرمایه‌گذاری خارجی جذب ۳.۶ میلیارد

دلار سرمایه خارجی را در بخش صنعت و معدن مصوب کرده که ۱.۵ میلیارد دلار آن مربوط به ۶ ماه گذشته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در حال حاضر ارتباطات بانکی کم‌کم در حال قوی شدن است و بانک‌های خارجی به بانک‌های ایرانی سرویس می‌دهند ضمن اینکه در بخش صنعت هیچ

محدودیتی برای تبادل تجاری و همکاری‌های اقتصادی با کشورها وجود ندارد و جز محدودیتی با آمریکا، محدودیت دیگری نداریم.

به گفته نعمت‌زاده، نه تنها اختلافات میان صنایع و بانک‌های ایران با سایر کشورهای دنیا در حال حل شدن است، بلکه سرمایه‌گذاری‌های جدیدی که در گذشته وجود نداشته‌اند نیز در حال فعال شدن است.

وزیر صنعت افزود: تا صبح امروز بر اساس آمار بانکی سه هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط به بانکها معرفی شده اند و امیدواریم تا پایان سال به تامین مالی ٧٥٠٠ واحد کوچک و متوسط دست یابیم.

وی اظهار داشت: امسال بیش از ٤ هزار طرح صنعتی نیمه تمام تکمیل خواهد شد؛ ضمن اینکه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی نیز دوازده طرح را اعلام کرده که در مورد یک طرح اقتصاد دانش بنیان نیز وزارت صنعت مسئولیت دارد.

توقف تولید پژو و پراید

نعمت زاده در خصوص خروج پراید و پژو از خط تولید گفت: این یک سیاست بوده که ده سال قبل بنا نهاده شده ولی به دلیل تحریم محقق نشده است، اما اکنون ما مدت زمان تولید خودروهای جدید و طراحی پلت فرم نو را از ده سال به ٨ سال کاهش داده ایم.

وی افزود: امیدواریم با روابط منطقی با دنیا و حمایت از تولید داخلی، این اهداف را محقق کنیم.

٤قرارداد جدید خارجی خودرو تا پایان سال امضا می شود

وی در ادامه با اشاره به امضای قرارداد ایران خودرو با یک شرکت فرانسوی گفت: قرارداد اولیه سایپا با یک شرکت فرانسوی دیگر به امضا رسیده و تا یکماه و نیم آینده نهایی می شود؛ ضمن اینکه همزمان با آلمانی ها در حوزه خودروهای سبک و تجاری نیز در حال مذاکره هستیم.

وی ادامه داد: با یک شرکت دیگر اروپایی نیز در حال مذاکره هستیم و همزمان با کره ای ها نیز مذاکره برای همکاری مشترک ادامه دارد.

نعمت زاده خاطرنشان کرد: تا آخر امسال سه تا چهار قرارداد جدید در حوزه خودرو امضا خواهد شد.

601/401

کد خبر: 671711

وب گردی

وب گردی