ریزش قیمت  مرغ، قند و شکر در هفته پایانی مرداد ماه

هفته پایانی مرداد ماه با ریزش بین هشت تا ۹ درصدی قیمت مرغ، قند و شکر همراه بود.

به گزارش ایسکانیوز، آخرین آمار بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در هفته پایانی مرداد ماه حاکی از ثبات قیمت لبنیات است، به طوری که در هفته مورد گزارش قیمت پنیر پاستوریزه نسبت به هفته قبل ۰.۴ درصد افزایش یافت و بهای سایر اقلام این گروه بدون تغییر بود. قیمت تخم مرغ تا ۰.۷ درصد کاهش یافته و شانه‌ای ۹۵۰۰ تا ۱۱ هزار تومان فروخته شده است.

اما درباره قیمت برنج و حبوبات هر دو تا سقف ۰.۳ درصد گران شدند، بر این اساس برنج داخلی درجه یک حدود ۰.۳ درصد و درجه دو تا ۰.۴ درصد افزایش قیمت داشت. در گروه حبوبات نیز قیمت نخود حدود ۰.۵ درصد و لوبیا چیتی و لوبیا قرمز هریک ۰.۲ درصد گران شده وقیمت سایر اقلام این گروه بدون تغییر بود.

همچنین گوشت مرغ در هفته گذشته بیش از هشت درصد ارزان شد و هرکیلو حدود ۷۰۰۰ تومان در سطح شهر فروش رفت. در عین حال که گوشت قرمز تا ۱.۹ درصد افزایش قیمت داشت و هر کیلو حدود ۳۶ تا ۳۸ هزار تومان برای گوشت گوسفند و نیز ۳۰ تا ۳۲ هزار تومان برای گوشت گوساله و گاو بود.

گزارش بانک مرکزی نشان می‌دهد قیمت قند و شکر تا بیش از ۹ درصد کاهش داشته به طوری که هر کیلو قند ۴۴۰۰ و شکر تا ۴۰۰۰ تومان در سطح شهر فروخته شد.

بنا بر این گزارش، روغن نباتی با رشد ۲.۸ درصدی و چای افزایش ۰.۲ درصدی همراه بوده است.

601/401

کد خبر: 671810

وب گردی

وب گردی