شمخانی: روابط همه جانبه ایران و روسیه  ابعاد گسترده تری را شامل می شود

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: روابط همه جانبه ایران و روسیه صرفا در حوزه مبارزه با تروریسم نبوده و ابعاد گسترده تری را شامل می شود.

به گزارش ایسکانیوز دبیر شورای عالی امنیت ملی در مصاحبه با خبرنگاران رسانه ملی گفت: هماهنگی نزدیک ایران، روسیه و سوریه در اجرای عملیاتهای اخیر بر علیه تروریستهای تکفیری در سوریه، راهبرد تاخیری آمریکا برای تحمیل اراده خود در معادلات امنیتی سوریه را با شکست روبرو کرد.

علی شمخانی با اشاره به تلاش آمریکا و متحدان منطقه ای این کشور برای عدم ضربه پذیری تروریستهایی که تحت عناوین جعلی معارض معتدل جنایتهای بی شماری برعلیه مردم سوریه مرتکب شده اند اظهار داشت: برای ناکام گذاردن عملیات تاخیری آمریکا و متحدان آن در عملیات اخیر و بر خلاف منویات انان ضربات تعیین کننده ای از زمین و هوا به تروریستهای تکفیری در سوریه وارد شد.

وی حجم عظیم خبر پراکنی رسانه های غربی و سعودی در خصوص همکاری مشترک ایران ، روسیه و سوریه در عملیات اخیررا با هدف جنگ روانی به منظور پوشش دادن به شکست سنگین متحدانشان در مناطق تدمر، ادلب ، حومه لاذقیه و ریف حلب ذکر کرد و اظهار داشت: برخی کشورهای غربی و عربی که توهم قدرتمندی درتغییر معادلات منطقه ای دارند در عملیات اخیر، اسیر ابتکار عمل سیاسی، دفاعی و امنیتی جمهوری اسلامی شدند.

شمخانی با اشاره به برخی اظهار نظرهای غیر دقیق در خصوص همکاری ایران و روسیه در مبارزه با تروریسم افزود: روابط همه جانبه ایران و روسیه که مبتنی برتامین منافع ملی ودر قالب همکاری های راهبردی در جریان است ،صرفا در حوزه مبارزه با تروریسم نبوده وابعاد گسترده تری را شامل می شود.

وی هماهنگ سازی ظرفیت یکی از قدرتمندترین نیروی های هوایی جهان برای دفاع از مردم مظلوم سوریه و مقابله با تهدیداتی که می تواندامنیت ملی جمهوری اسلامی را مخدوش نماید حاکی از ابتکار عمل واقتداررسیاسی وددفاعی ایران است

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به پیچیده وفراگیر بودن پدیده تروریسم و تهدیداتی که از این زاویه امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران را مورد هدف قرار داده است اظهار داشت: ایجاد بازدارندگی در قبال تهدیدات بویژه خطر تروریسم تکفیری راهبرد غیر قابل تغییر کشورمان بوده و از مجموعه ظرفیتهای داخلی و خارجی برای تحقق مقتدرانه این راهبرد به صورت مستمر استفاده خواهیم کرد.

201/201

کد خبر: 671817

وب گردی

وب گردی