رویترز: تاثیر حملات تروریستی بر  صنعت توریست

شورای جهانی سفر و گردشگری نسبت به تبعات منفی حملات تروریستی و بی ثباتی و هرج و مرج سیاسی بر وضعیت گردشگری در اقتصادهای ترکیه، فرانسه و برزیل هشدار داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رویترز، شورای جهانی گردشگری و سفر در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد: سفر و گردشگری سهم کمتری را در اقتصادهای فرانسه، ترکیه و برزیل خواهد داشت، حملات تروریستی، بی ثباتی و هرج و مرج سیاسی و اقتصادی فشار زیادی را به بخش گردشگری این کشورها وارد کرده است.

در این گزارش آمده است که بخش گردشگری جهان هنوز انعطاف پذیر بوده و به روند رشد و رونق خود ادامه می دهد.

برزیل امسال میزبان بازی‌های المپیک بوده ولی بحران سیاسی ضربه شدیدی به صنعت گردشگری برزیل وارد کرده است. برزیل با بحران مربوط به ویروس زیکا نیز روبرو بوده و اقتصاد این کشور با بدترین رکود از دهه 1930 میلادی روبرو شده است.

پیش بینی می شود که سهم گردشگری در تولید ناخالص داخلی برزیل امسال بیش از 1.6 درصد کاهش یابد، این رقم پیش از این 0.9 درصد پیش بینی شده بود.

این گزارش حاکی است حملات تروریستی در پاریس، بروکسل و نیس موجب کاهش تقاضا برای سفر به اروپا شده است. در فرانسه، سهم بخش گردشگری در تولید ناخالص داخلی 1.1 درصد طی سال جاری افزایش خواهد یافت، این رقم نیز قبلا 2.9 درصد اعلام شده بود.

تعداد گردشگران خارجی در فرانسه در سه ماه دوم امسال با افت شدیدی روبرو شده است. در سال 2015 میلادی، بخش گردشگری 80.4 میلیارد یورو از تولید ناخالص داخلی فرانسه را تشکیل داده که این رقم معادل 3.7 درصد فعالیت های اقتصادی این کشور بوده است.

وقوع چندین بمبگذاری در ترکیه و کودتای نظامی نافرجام موجب شده است تا بسیاری از گردشگران خارجی، برنامه سفر خود به ترکیه را لغو کنند. پیش بینی می شود صنعت گردشگری ترکیه امسال با افت 3.2 درصدی روبرو خواهد شد. این رقم نیز پیش از این کاهش 0.2 درصدی پیش بینی شده بود.

به طور کلی پیش بینی می‌شود که بخش گردشگری جهان امسال با رشد 3.1 درصدی روبرو شود. این در حالی است که رشد تولید ناخالص داخلی جهان امسال به 2.3 درصد می‌رسد.

304300

کد خبر: 671954

وب گردی

وب گردی