اجرای  موسیقی اقوام ایرانی در حاشیه نمایشگاه فرش

بخشی از آیین‌ها و موسیقی ایران در مناطق مختلف که توسط قالیبافان زمزمه می‌شد و بخشی از تاریخ شفاهی کشور است، توسط گروه‌های موسیقی اقوام به اجرا درمی‌آید.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی این رویداد، گروه‌های موسیقی اقوام ایرانی به مدت دو روز اجراهای مختلفی را در حاشیه برگزاری نمایشگاه فرش در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران و در روزهای چهارم و پنجم شهریور روی صحنه می‌برند و علاقه‌مندان می‌توانند به‌صورت رایگان به تماشای این اجراها بنشینند.

گروه «‌آوای موج» از بوشهر موسیقی تلفیقی بوشهر و هرمزگان را اجرا می‌کند. همچنین گروه «داغلار» از آذربایجان علاوه بر اجرای رپرتوار موسیقی منطقه، حرکات آیینی محلی را نیز اجرا خواهد کرد. در این بخش هر گروه موسیقی به مدت 40 دقیقه کنسرت اجرا می‌کند، در فاصله‌ این اجراها، هنرمندان نواحی به تکنوازی می‌پردازند.

بخش ویژه قالی‌بافی این برنامه به اجرای ترانه‌های قالی‌بافی ایل بختیاری توسط گروه «ترنج» که ترنج نام یکی از نقش‌های معروف قالی‌های بختیاری است، اختصاص دارد. این گروه به اجرای نغمه‌های قالی‌بافی می‌پردازد که به‌صورت میدانی در سالن‌های مختلف نمایشگاه فرش اجرا خواهد شد. بخشی از این اجراها نیز مربوط به حرکات آیینی است که گروه نواحی لرستان در آن به سولونوازی، اجرای دُهل، حرکات آیینی و موسیقی لری خواهد پرداخت.

اجراهای موسیقی اقوام ایرانی به مدت دو روز چهارم و پنجم شهریورماه جاری در حاشیه نمایشگاه فرش و در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران پذیرای دوستداران این موسیقی خواهد بود.

508502

کد خبر: 672025

وب گردی

وب گردی