سرپرست گروه موسیقى آذرى:اگر هنرمندی حمایت نشود خودش مقصر است/مردم به سوی موسیقی نواحی برگشته اند

ایاز شجاعی در مورد حمایت های ارشاد از موسیقی نواحی عنوان کرد:حمایت دولت و مردم از هنرمند فقط بستگی به خود هنرمند دارد اگر هنرمندی حمایت نمی شود،تقصر خود آن فرد است.

ایاز شجاعی سرپرست و خواننده گروه "خوش خبر" که اولین اجرا در هفته موسیقی نواحی را روی صحنه برد در گفت و گو با ایسکانیوز در مورد این جشنواره گفت:ما جشنواره های زیادی در دیگر استان ها رفته ایم ولی امسال خوشبختانه جشنواره در تهران است و ما خیلی خوشحالیم که در پایتخت هستیم.

این خواننده در مورد شرایط این گروه در استان خود عنوان کرد:نمی توان گفت مسئولین استان صد در صد ما را حمایت می کنند ولی در کل بیشتر از آن ها مردم ما را حمایت می کنند و مسئولین هم یواش یواش محبت هاشان به ما دارد می رسد.

وی همچنین از شرایط بیمه و حقوق اظهار کرد:من بیمه خانه موسیقی ایران و عضو موسیقی مرکزی تهران هستم و ارشاد از نظر حقوقی ما را حمایت نمی کند ولی بعضی وقت ها به برنامه های مختلف ما را می فرستد.

شجاعی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مسؤلین فقط در زمان جشنواره ها به سراغ موسیقی نواحی می روند و بعد از آن،موسیقی نواحی را فراموش می کنند،این گونه پاسخ داد:این قضیه فقط بستگی به خود خواننده و هنرمند دارد،هنرمند اگر خودش را نگه دارد،هم دولت از او حمایت می کند،هم ملت هنرمند را نگه می دارند.اگر هنرمند حمایت نشود،مقصر خودش است.

سرپرست گروه "خوش خبر" از گرایش جوانان به موسیقی نواحی گفت:جوان هایی که واقعا رسم و رسومات مملکت خودمان را می دانند به سمت موسیقی نواحی می آیند،حالا یک عده هم هستند که می خواهند از اروپا تقلید کنند که من به ان ها کاری ندارم ولی اکثر جوان ها الان دارند به سمت موسیقی نواحی و سنتی ایران می آیند.

وی افزود:یک مدتی که موسیقی پاپ آمده بود مردم حتی مسن ها هم به آن سمت رفتند ولی یواش یواش الان برگشتند چون موسیقی نواحی موسیقی است که مال خودمان هست.

ایاز شجاعی در مورد اجراهای بین المللی این گروه عنوان کرد:ما به کشورهای زیادی مثل امارات آذربایجان و مالزی رفتیم و در همین نزدیکی ها در ترکیه هم برنامه خواهیم داشت همچنین احتمالا به اروپا هم برویم.

گفتنی است اعضای این گروه را ایاز شجاعی (سرپرست، خواننده و نوازنده قوپوز)، تقی دراز دست (نوازنده بالابان و سورنا)، مهدی شجاعی (نوازنده قوشا ناقاره) و علی شهبازی (نوازنده دف و قاوان) تشکیل می دهند.

508502

کد خبر: 672058

وب گردی

وب گردی