شورای عالی تهیه کنندگان تصمیم قوه قضاییه برای ممنوع الکاری فیلمسازان را بررسی کرد

شورایعالی تهیه کنندگان سینمای ایران نامه قوه قضائیه پیرامون 5 تن از تهیه کنندگان سینمای کشور را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دبیرخانه‌ی شورایعالی تهیه‌کنندگان سینما، سید غلامرضا موسوی دبیر هیات رئیسه شورایعالی تهیه‌کنندگان ضمن اعلام خبر فوق افزود:دیروز با خبر شدیم که نامه‌ای به امضای بازرس ریاست محترم قوه قضائیه به معاونت سینمایی ارسال و طی آن خواستار عدم همکاری و تمدید مجوز فعالیت 5 تن از همکاران تهیه‌کننده و یا تهیه کننده / کارگردان شده است.

او ادامه داد: از آنجا که جلسه شورایعالی عصر روز دوشنبه تشکیل می‌شد،موضوع در جلسه مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

موسوی افزود:اهمیت موضوع بگونه‌ای بود که بخش اعظم وقت جلسه به بررسی این نامه و راهکارهای رفع سوتفاهم اختصاص یافت، بگونه‌ای که سخنرانان پیش از دستور چهار تشکل نیز بحث‌های خود را به این مهم اختصاص داده و ابعاد مختلف این سوء تفاهم را مورد بررسی قرار دادند.

او مطرح کرد: از آنجا که نامه روی سربرگ قوه قضائیه نوشته و تایپ شده اما مشخص نبود که نویسنده نامه به عنوان بازرس ریاست محترم قوه قضائیه چه حدود اختیاراتی دارد،یکی از سخنرانان پیش از دستور اعلام نامه به همکاران تهیه کننده توسط معاونت سازمان سینمایی را اقدامی شتاب زده دانست و اعتقاد داشت که باید ابتدا حدود مسئولیت ایشان و اختیاراتی که ریاست محترم قوه قضائیه به وی اعطا کرده‌اند مورد پرسش قرار می‌گرفت و سپس معاونت سازمان موضوع را علنی کرده و به تهیه‌کنندگان اعلام می‌کرد. سخنران دیگری نیز اعتقاد داشت که به هرحال و در هر شکل باید تهیه‌کنندگان در جریان نامه قرار می‌گرفتند.

در ادامه با تغییر دستور جلسه ، موضوع نامه بازرس قوه قضائیه در دستور کار قرار گرفت و منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما اقدامات انجام شده از زمان دریافت نامه تا جلسه شورایعالی را به اطلاع رساند.

موسوی افزود: کلیه اعضاء شورایعالی به اتفاق اعتقاد داشتند که مطمئن هستند هیچ‌کدام از تهیه‌کنندگان که همه‌ی آنها نیز از همکاران شاخص شورایعالی هستند،به هیچ وجه به شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان جم آگهی فیلم‌هایشان را نداده‌اند.با توجه به اطلاع اکثریت اعضای جلسه، نامه بازرس محترم قوه قضائیه با تعجب از سوی همکاران تلقی و مقرر شد که موضوع برای رفع سوء تفاهم از مجاری مختلف و از جمله هیات مشترک شورایعالی و کانون کارگردانان پیگیری شود.

در این جلسه تاکید شد که تا رفع مشکل بوجود آمده برای همکاران بحث شده در نامه که همگی از شاخص‌ترین تهیه‌کنندگان سینمای ایران می‌باشند،شورایعالی اولویت فعالیت خود را به این مهم اختصاص دهد.

موسوی افزود:طی زمان جلسه نیز گروهی از همکاران با مراجعه حضوری و تلفنی آمادگی خود را برای هر اقدامی اعلام داشتند،طبیعتاً شورایعالی ضمن تشکر از این همیاری همکاران،اطمینان داد که در صورت لزوم از این همکاران و دیگران یاری خواهد خواست.

دبیر هیات رئیسه شورایعالی افزود:در ادامه جلسه شورایعالی با توجه به عدم نمایش برخی فیلم‌ها در سینماهای حوزه هنری،تصمیم گرفت که از احداث و یا شناسایی سالن در شهرهایی که بخش خصوصی سالن سینما ندارد حمایت ویژه مبذول دارد و از همه‌ی تهیه‌کنندگان سینمای ایران خواست تا در اینگونه شهر و یا شهرهایی که سالن سینما نیست اقدام لازم را برای شناسائی سالن‌هایی که می‌توانند فعال شوند یا امکان احداث سالن سینما هست،مبذول دارند.

بخش دیگر از جلسه به بررسی شیوه بازنگری اعضای چهار تشکل زیر مجموعه شورایعالی اختصاص یافت که مقرر شد ابتدا لیست‌ها براساس «نظام‌نامه تهیه‌کنندگی سینمای ایران » توسط روسای تشکیلات یعنی فرشته طائرپور و سید ضیاء هاشمی ، علی ژکان و غلامرضا موسوی بررسی و نتیجه این بازنگری به هیات رئیسه شورایعالی احاله شود.

با توجه به اختصاص بخش اعظم جلسه به موضوع نامه قوه قضائیه، بقیه دستور جلسات شورایعالی به جلسه آینده هیات رئیسه موکول شد.
503502

کد خبر: 672069

وب گردی

وب گردی