تهران-ایسکانیوز: شصت و هشتمین نشست سخنگوی قوه قضائیه با حضور اصحاب رسانه آغاز شد.

حجت الاسلام و المسلمین اژه ای در ابتدای نشست با اشاره به تحریم های جدید آمریکا علیه ایران گفت: آمریکای زیاده خواه یک بار دیگر دست خود را رو کرد و بر لیست تحریم ها علیه ایران افزود.

وی خاطرنشان کرد: بر همگان روشن شد که چرا نباید به آمریکا خوش بین بود ، البته تیم مذاکره کننده ایران هوشیار است و دست این کشور را خوانده است.

اژه ای همچنین در خصوص برنامه های قوه قضائیه توضیح داد: برنامه هایی در دستور کار قوه قضائیه قرار گرفته که امیدواریم بتوانیم با تمام توان ماموریت ها را انجام دهیم.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: موضوعی که در دستور کار قرار گرفته است، دسترسی راحت تر مردم به قوه قضائیه و پرونده های قضایی است. همچنین توجه بیشتر به سلامت در دستگاه و گسترش عدالت در جامعه از دیگر اولویت های قوه قضائیه است.

وی افزود: برای تجمیع نیروهای انسانی در قوه قضائیه معاونت انسانی قوه قضائیه تشکیل خواهد شد.

اژه ای ادامه داد: قوه قضائیه دارای مسایل متعدد و متکثر است و به همین دلیل قرار شد تا اختیارات بیشتری به معاون اول قوه داده شود تا وی به ریاست قوه کمک بیشتری کند.

سخنگوی قوه قضائیه همچنین در خصوص جابجایی نیروها در قوه قضائیه اذعان داشت: جابجایی برخی از مدیریت ها به خاطر این صورت گرفت که افرادی که در یک پست خدمت می کردند خدمات بیشتری انجام دهند.

اژه ای با اشاره به پرونده بابک زنجانی اظهار داشت: بازداشت ها از مدیر نفتی و باقی افراد هنوز ادامه دارد. پرونده درباره وجوهات نقدی متهم ردیف اول (بابک زنجانی)تغییرات زیادی انجام نشده است. چنانچه مایوس شوند که وی اموالی در خارج یا داخل ندارد پرونده به دادگاه ارسال می شود. اما تا کنون پولی به دست نیامده است.

وی همچنین در خصوص پرونده فساد سه هزار میلیاردی توضیح داد: اموال برادر مه افرید که غیابی محاکمه شده بود، شناسایی و کارشناسی شده است که در روزهای آینده به مزایده گذاشته می شود تا رد مال شود.

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به خبر کشته شدن یک دست فروش تهرانی توسط ماموران شهرداری گفت: عوامل شهرداری تهران مسبب این اتفاق نبوده اند بلکه پیمانکاران شهرداری بودند که با مقتول دعوا می کنند و وی را می کشند.در حال حاضر ضاربان دستگیر شده اند و پرونده در دست بررسی است.

اژه ای همچنین در خصوص پرونده شهادت خلیلی (ناهی از منکر) اظهار داشت: پرونده ضارت شهید خلیلی مجددا به جریان افتاده و مشخص شد شهادت خلیلی بر اثر ضربه وارده توسط ضاربان بوده و به همین خاطر پرونده به دادگاه ارسال شده است.

وی به پرونده سازمان تامین اجتماعی اشاره کرده و گفت: نمایندگان این پرونده دفاعیات خود را ارسال کرده بودند و امروز هم متهمین در دادگاه حاضر شدند. در همین راستا قرار است به زودی دفاعیات متهمان مورد رسیدگی قرار بگیرد.

سخنگوی قوه قضائیه در تشریح وضعیت پرونده استفاده از روغن پالم در لبنیات افزود: هنوز گزارش یا شکایتی از وزارت بهداشت تحویل قوه قضائیه نشده است.

وی ادامه داد: نامه ای از سوی دادستان به وزارت بهداشت ارسال شده تا اگر نیاز به پرونده ای قضایی است، تشکیل شود اما هنوز پاسخی ارائه نکرده اند.

اژه ای در خصوص پرونده سقوط هواپیمای آنتونوف 140 در تهران هم توضیح داد: در دادستانی پرونده ای برای بررسی علل سقوط هواپیما تشکیل شده و از مسئولین مربوطه در این باره اطلاعات اخذ خواهد شد.

سخنگوی قوه قضائیه درباره افرادی که با واسطه و بی واسطه در قوه قضائیه اختلاف ایجاد می کنند، اذعان داشت: سه قاضی و هفت دلال و 21 وکیل خاطی مورد پیگرد قضایی قرار گرفته اند.

پس از ارائه گزارش سخنگوی قوه قضائیه، خبرنگاران سوالات خود را از اژه ای پرسیدند.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به اولین سوال درباره پرونده رحیمی معاون اول محمود احمدی نژاد توضیح داد: حکم وی صادر شده ، اما قطعی نیست و نمی توانیم اعلام کنیم. محکومیت حبس و جزای نقدی برای رحیمی در نظر گرفته شده است.

وی همچنین در خصوص پیگیری دادگاه م ه گفت: دادگاه امروز تشکیل شده و در حال دفاع هستند. البته دادگاه همچنان ادامه دارد تا دفاعیات به پایان برسد.

در حال تکمیل..
کد خبر: 67207

وب گردی

وب گردی