محرومیت کامل پارالمپیک روسیه از ریو 2016 تایید شد

تصمیم کمیته بین المللی پارالمپیک مبنی بر محرومیت کامل ورزشکاران پارالمپیکی روسی از حضور در رقابت های ریو 2016 از سوی دادگاه داوری ورزش در لوزان سوئیس تایید شد.

به گزارش ایسکانیوز، سر فیلیپ کری ون رییس کمیته بین المللی پارالمپیک پیش از این محرومیت ورزشکاران پارالمپیکی روسیه را به دلیل مسائل استفاده از داروهای نیروزا در این کشور اعلام کرده بود که این موضوع به دادگاه داوری بین المللی ورزش کشیده شد.
خبرگزاری اینترفکس امروز (سه شنبه) به نقل از پایگاه اینترنتی دادگاه داوری ورزش اعلام کرد: شکایت کمیته بین المللی پارالمپیک روسیه برای لغو محرومیت با هدف حضور در رقابت های ریو 2016 رد شده است.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه 17 مرداد ماه در یک یادداشت فیس بوکی محرومیت کامل این کشور از حضور در رقابت های پارالمپیک 2016 را ضدبشری، پست و خطرناک اعلام کرده بود.
وی افزوده بود: محروم کردن ورزشکاران پارالمپیکی روسیه از حضور در رقابت های ریو 2016 از نظر ارتکاب رفتارهای پست و غیرانسانی حیرت آور می باشد و خیانت به آرمان ها و معیارهای عالی حقوق انسان ها به عنوان پایه و اساس اصول بین المللی بشمار می رود.
روسیه افزون بر محرومیت کامل پارالمپیکی اعلام شده، در المپیک ریو 2016 نیز که روز یکشنبه پایان یافت، بیش از 100 ورزشکار محروم شده دوپینگی داشت که از جمله شامل تیم های دو و میدانی زنان و مردان و وزنه برداری نیز می شد.
براساس نتایج تحقیقات وادا که چندی پیش انتشار یافت، روسیه با 148 مورد تایید شده نقض مقررات برای سال 2014 در صدر این فهرست جهانی قرار گرفته است و سپس ایتالیا با 123 و هند با 96 مورد دوپینگ تایید شده در رده های دوم و سوم هستند.

401/602

کد خبر: 672083

وب گردی

وب گردی