طه هاشمی: برگزاری جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان شهریور

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه شورای مرکزی ناظر بر فعالیت نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در هفته آخر شهریور در واحد تبریز خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز،دکتر سیدطه هاشمی، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه بررسی جشنواره ملی نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، ضمن قدردانی از حضور نماینده وزارت ارشاد و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: فعالیت همکاران دانشگاه آزاد اسلامی در استان آذربایجان شرقی که مجری جشنواره ملی نشریات دانشجویی هستند، قابل تقدیر است.

او به شعار فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: سال گذشته "صلح وسلام" به عنوان شعار فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی برای جشنواره‌ها، همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی انتخاب شد.

هاشمی گفت: این فرصت مناسبی برای جمهوری اسلامی است تا چهره حقیقی اسلام را نشان دهد. جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور امن اسلامی امروز فرصت دارد که به شناخت و معرفی چهره حقیقی اسلام در جهان کمک کند و اسلام واقعی را نشان دهد.

او با تاکید بر اینکه مردم کشور ما نباید به خاطر دیدگاه‌های سیاسی با هم نزاع کنند. افزود: عنوان صلح با توجه به این مسائل انتخاب شده است، ابتدا این شعار برای یکسال در نظر گرفته شده بود اما بعد از بررسی و مناسب بودن این شعار؛ صلح و سلام به عنوان شعار فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب شد.

برگزاری جشنواره نشریات دانشجویی در واحد تبریز

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اولین جشنوار تئاتر دانشجویی در مشهد، اولین جشنواره اقوام و میراث معنوی در کرمان و اولین جشنواره فیلم‌های کوتاه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی تحت عنوان سنگر در فیروزکوه، استان تهران برگزار شده است و جشنواره نشریات دانشجویی هم که در پایان شهریور در تبریز به عنوان طرح‌های ماندگار فرهنگی برگزار خواهد شد.

هاشمی به فعالیت‌های فرهنگی واحد تبریز اشاره کرد و گفت: معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی تلاش دارد، این باور را در دانشجویان ایجاد کند که محیط دانشگاه، محیط متفاوتی است. دانشگاه تقدس دارد. این موضوع در همه جای دنیا وجود دارد.

او یادآوری کرد تقدس علم و دانش در دین اسلام نیز توصیه شده است. هاشمی گفت: «ما باید این باور را در دانشجویان ایجاد کنیم. دانشجویان، کارمندان و اعضای هیات علمی با هر عقیده، تفکر و جناح سیاسی باید معتقد باشند که محیط دانشگاه متفاوت و مقدس است و قوانین و مقرارتش باید بیش از هرجای دیگری رعایت شود.»

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، افزود: درباره فعالیت نشریات دانشجویی نباید از دانشجو توقع کار حرفه‌ای داشت، برگزاری این جشنواره هم برای این است که دانشجویان در دانشگاه تمرین کنند و یاد بگیرند.

هاشمی گفت: دانشجویان نباید فکر کنند، استثنایی برای کسی و یا تفکری در دانشگاه وجود دارد. دانشجو فرزند ما محسوب می‌شود. هم‌چنین این باور باید برای دانشجویان ایجاد شود که در چارچوب قوانین عمل کند و یاد بگیرد درست انتقاد کند. شرط این مسائل اعتمادسازی است.

او درباره داوری جشنواره نشریات دانشجویی گفت: اگر وزن کسانی که داوری می‌کنند، زیاد باشد اعتراضات کم می‌شود. هم‌چنین ترکیب داوران باید به گونه‌ای باشد که دانشجویان احساس نکنند داوری سیاسی و خطی بوده.

سیاست معاونت دانشجویی و فرهنگی گسترش نشریات و کانون‌های دانشجویی است

هاشمی درباره سیاست‌های معاونت دانشجویی و فرهنگی گفت: سیاست ما گسترش نشریات و کانون‌هاست. جامعه جوان ما امروز درمعرض نابودی هویت فرهنگی، ملی و ارزشی است بنابراین باید در مقابل این موضوع ایستاد و ارزش‌ها را برای جوانان با فعالیت‌های فرهنگی تبیین کرد.

او افزود: ما باید در دانشگاه حساسیت‌های ملی، خرده فرهنگ‌ها و ارزش‌ها را در نظر بگیریم و درچارچوب قوانین شورای عالی انقلاب فرهنگی حرکت کنیم اما نباید با محدود کردن و جلوگیری از فعالیت ها و برنامه های قانونی مانع توسعه فرهنگی و اجتماعی شویم.

هاشمی به فعالیت‌ کانون‌ها و تشکل‌های دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: اهتمام دانشگاه آزاد اسلامی این است که دانشجویان سیاست‌ورزی یاد بگیرند. فعالیت تشکل‌ها به فعالیت‌های فرهنگی و کانون‌ها مربوط نیست و آنها کاملا مجزا عمل می‌کنند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان گفت: جشنواره نشریات دانشجویی به عنوان یک طرح ملی هر دوسال یکبار در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار خواهد شد و همه واحدها می‌توانند در اجرای این طرح سهیم باشند. دبیرخانه این جشنواره هم دائمی خواهد بود.

20101

کد خبر: 672096

وب گردی

وب گردی