معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی: نقش دانشگاه آزاد اسلامی در بحث تولید علم و توسعه کشور بسیار تاثیرگذار بوده است

یازدهمین جلسه هیأت امنای استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور حجت الاسلام والمسلمین علی عسکری معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام والمسلمین علی عسکری با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی میراث انقلاب و امام راحل(ره) است گفت: امروز بعد از گذشت 34 سال از فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی، می توانیم بگوییم تلاش ها به نحو مطلوبی به بار نشسته و نقش دانشگاه آزاد اسلامی در بحث تولید علم و توسعه کشور بسیار تاثیرگذار بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین علی عسکری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که دانشگاه آزاد اسلامی را امیدی برای تحصیل مشتاقان در مقطع تحصیلات تکمیلی می دانند، اظهار داشت: به برکت وجود مدیران نخبه، دانشگاه آزاد اسلامی در بحث ایجاد زمینه تحصیلات تکمیلی برای متقاضیان دانشگاه از رتبه و اعتبار بسیار بالایی برخوردار است.

وی سهم دانشگاه آزاد اسلامی را در ایجاد زمینه تحصیلات تکمیلی بیش از50 درصد ذکر کرد و گفت: از مزیت های علمی مهم کشور، توسعه تحصیلات تکمیلی است و این آمار قابل قبول، گواهی بر نقش غیر قابل انکار دانشگاه آزاد اسلامی در آموزش موثر نیروی انسانی جهت تولید علوم مورد نیاز کشور است.

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: از آنجا که پیش نیاز عدالت اجتماعی، عدالت آموزشی است راه اندازی واحد های دانشگاه آزاد اسلامی در دورترین نقاط کشور گامی عملی در رسیدن به این مهم است که در راستای تحقق این هدف مهم در دانشگاه آزاد اسلامی با بهره گیری از پتانسیل های نخبگان کشوری اقدامات مؤثری صورت گرفته است و این جای تقدیر دارد.

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: سالانه در دانشگاه آزاد اسلامی حدود 5000 نفر دکترا به عنوان هیأت علمی در استان ها جذب و استخدام یا ارتقا می یابند تا همواره شاهد استمرار عدالت آموزشی در کشور باشیم و ابزار توانمند سازی افراد جامعه و ایجاد فرصت برابر برای آموزش استعدادها و جوانان در همه ی نقاط کشور فراهم شود، چرا که توسعه و پیشرفت کشور در گرو تحقق این هدف است.

حجت الاسلام والمسلمین عسکری افزود: همکاری حدود 500 نفر از نخبگان و فرهیختگان برجسته کشوری، در هیأت امناهای استان ها بدون رابطه استخدامی با دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر اینکه افتخاری بزرگ برای مدیریت دانشگاه است نشان از ظرفیت علمی بالای دانشگاه آزاد اسلامی و اهتمام آن در توسعه مراکز علمی در اقصی نقاط کشور است.

وی با بیان اینکه اکنون شاهدیم که تجربه درخشان دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه علمی کشور به عنوان الگوی موفق برای کشورهای دیگر مطرح است اظهار داشت: با توجه به شعار سال و لزوم اقدامات مناسب در خصوص اقتصاد مقاومتی و توجه به وسعت جامعه هدف، دانشگاه آزاد اسلامی می تواند در تبیین اهداف اقتصادی کلان کشور و توسعه اقتصاد دانش بنیان و هدایت جامعه به سوی تعالی و گذار از شرایط نامطلوب اقتصادی کنونی نقشی مهم ایفا کند.

عضو هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی، این دانشگاه را پرچم دار تحصیلات تکمیلی کشور دانست و ابراز داشت: در کنار دیگر اقدامات انجام شده، استفاده بهینه از پتانسیل های مهم دانشگاه اعم از آب ها و زمین های در تملک دانشگاه، آزمایشگاه های فراوان و همچنین ایده های جدید علمی اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی به عنوان یک برنامه راهبردی اساسی در ارتقاء و شکل گیری زمینه اشتغال جوانان صاحب فکر و رشد و بالندگی کشور مطرح است و تلاش داریم تا منویات رهبری را در رابطه با اقتصاد دانش بنیان از طریق مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان و تبدیل علم به ثروت، محقق سازیم.

20101

کد خبر: 672097

وب گردی

وب گردی