اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی برای ارتقای سطح معیشت کارکنان

مدیرکل منابع انسانی و سیاست‌های رفاهی دانشگاه آزاد اسلامی در آستانه روز کارمند به تشریح برنامه‌های اداره کل متبوع خود برای رفاه و ارتقای سطح معیشت کارکنان پرداخت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، علیزاده به برنامه های رفاهی دانشگاه اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقات ورزشی در رشته های مختلف برای بانوان و آقایان، اعطای کمک های مالی در قالب تسهیلات و وام های پرداختی از محل بودجه دانشگاه، فراهم سازی امکان استفاده از اماکن رفاهی و اسکان واحد ها و سازمان مرکزی در تعطیلات نوروزی و تابستانی و... ازجمله برنامه های رفاهی این اداره کل برای کارمندان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی افزود: بخشنامه های استفاده از تخفیف شهریه دانشجویی جهت کارکنان و اعضای هیات علمی (رسمی) و خانواده آنان، عدم کسر حق مسکن در صورت استفاده از وام خرید مسکن، پرداخت وام خرید مسکن بدون ترهین ملک خریداری شده کارکنان، تسهیل در فرایند پرداخت وام تعمیرات بدون ارزیابی ملک، عقد قرارداد با مراکز رفاهی و تفریحی با تخفیفات ویژه و... صادر شده تا کارمندان بتوانند از تسهیلات در نظر گرفته شده بهره‌مند شوند.

علیزاده به ارائه تسهیلات درمانی به کارمندان اشاره کرد و گفت: به منظور رفاه حال کارکنان خدوم دانشگاه که مستندات هزینه های درمان خود را جهت استفاده از مزایای صندوق بیمه مازاد درمان ارائه می کنند، با صدور بخشنامه ای مقرر شد به محض ارائه مدارک پزشکی از سوی کارکنان، به میزان 70 % هزینه های پزشکی انجام شده را به ایشان پرداخت کنند.

وی افزود: پرداخت کمک هزینه درمان به بیماران خاص و صعب العلاج، پرداخت 400 میلیون ریال بیمه عمر برای فوت و از کارافتادگی کارکنان، پرداخت بیمه بیکاری برابر ضوابط و مقررات دانشگاه نیز در دستورکار قرار گرفته است.

مدیرکل منابع انسانی و سیاست های رفاهی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به دیگر شرایطی که این دانشگاه برای رفاه حال کارمندان فراهم کرده، اظهار داشت: به منظور ترویج فرهنگ کتابخانی، به کلیه کارکنان هدیه ای برای خرید کتاب در نظر گرفته شده است. همچنین اقساط وام های دریافتی کارکنان در اسفند و تعطیلات تابستانی از حقوق آنها کسر نمی شود.

علیزاده به تسهیلات دانشگاه آزاد اسلامی به خانواده کارکنان نیز اشاره کرد و گفت: پرداخت کمک هزینه مهد کودک برای فرزندان کارکنان، تقدیر از فرزندان ممتاز کارکنان و افزایش کمک هزینه کفن و دفن از دیگر اقدامات انجام شده در جهت ارتقای سطح معیشت خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی با بیان اینکه حقوق و مزایای دریافتی کارکنان در دوره مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی افزایش قابل توجهی داشته است، گفت: افزایش 20 درصدی حقوق و مزایای کارکنان غیر عضو هیات علمی دانشگاه، افزایش حق جذب کارکنان غیر عضو هیات علمی از 30به 50درصد ، افزایش فوق العاده بدی آب و هوا و محرومیت از تسهیلات زندگی کارکنان غیر عضو هیات علمی و یکسان سازی درصد بهره مندی آن با کارکنان عضو هیات علمی و افزایش 15 درصدی حقوق و مزایای کارکنان غیر عضو هیات علمی ازجمله اقداماتی بوده که در از مهر 92 تاکنون انجام شده است.

علیزاده به چگونگی برقراری حق تخصص و حق مهارت نیز پرداخت و اظهار داشت: در راستای همترازی و ترمیم حقوق و مزایای کارکنان خدوم و زحمتکش دانشگاه آزاد اسلامی با سایر نهاد ها و سازمان ها، برای کارکنان دارای مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر «حق تخصص» (حداکثر به میزان 50درصد) جهت کارکنان غیر عضو هیات علمی برقرار شد. همچنین در راستای توجه و اهتمام به خدمات و زحمات دارندگان مدارک تحصیلی دیپلم و فوق دیپلم و یکسان سازی حقوق و مزایای آنان با سایر کارمندان، «حق مهارت» (حداکثر به میزان 50درصد) برقرار شده است.

مدیرکل منابع انسانی و سیاست های رفاهی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت ارتقای سطح معیشت و حقوق و مزایای اعضای هیات علمی نیز تصریح کرد: 20 درصد افزایش حقوق و مزایا در سال 93، 20 درصد افزایش حقوق و مزایا در سال 94 و 20 درصد افزایش حقوق و مزایا در سال 95 برای اعضای هیات علمی دانشگاه اعمال شده است.

20101

کد خبر: 672102

وب گردی

وب گردی