به گزارش ایسکانیوز، بر اساس این گزارش بانیان کمپین، رسیدن به اهداف کمپین را بدون ایجاد یک زبان مشترک در قالب یک قرارداد حرفهای و مورد توافق طرفین (مشتری و طراح) امکان پذیر نمی دانند و معتقدند که بیشتر قراردادهای موجود در زمینههای مختلف طراحی، به صورت غیرحرفهای، با بندهای متناقض و مبهم و به صورت سلیقهای تدوین شدهاند و به همین دلیل غالبا موقع استناد در جریان همکاری مشکلات متعددی پدید می آورند.
بر همین اساس طراحان این کمپین قصد دارند با این جمع گرایی و با کمک اعضای کمپین، اساتید هر رشته و یک متخصص حقوقی، الگوهای استانداردی برای زمینههای مختلف طراحی به صورت تفکیک شده تدوین کنند و به رایگان در اختیار همه قرار دهند.
برای تحقق این هدف مبلغ 2میلیون و 600 هزار تومان برای تامین هزینه های مشاوره تخصصی و حقوقی مورد نیاز است که جمع آوری این مبلغ، همانند سایر مراحل این کمپین،در قالب یک پروژه جمعی در وبسایت دونیت به آدرسhttp://2nate.com/s/designer در حال اجراست.
بر اساس اعلام دونیت، اگر یک طراح وب، گرافیست، طراح صنعتی و یا معمار هستید به صفحه پروژه در دونیت بروید و با حمایتهای هر چند کوچک خود، مسیر حرفهای خود را هموارتر کنید.
گفتنی است در یک پروژه طراحی (وب، گرافیک، طراحی صنعتی یا معماری) تدوین یک قرارداد حرفهای و مورد توافق طرفین میتواند به عنوان یک زبان مشترک در تعاملات طراح و کارفرما عمل کند.
20101