تهران-ایسکانیوز: آلودگی هوا، دود کردن سیگار و ابتلا به چاقی، سالانه جان بیش از چهار و نیم میلیون چینی را می گیرد و بیش از 10 میلیارد دلار خرج روی دست دولت این کشور می گذارد.


به گزارش مجله لنست، تجزیه و تحلیل گزارش کمیته بین المللی مبارزه با مرگ و میر جهانی نشان می دهد، دولت چین از نظر ارتقاء بهداشت عمومی جامعه گام های بزرگی برداشته، میانگین امید به زندگی را از 40 سال در دهه 1950 به 76 سال در سال 2011 افزایش داده و احتمال ابتلا به بیماری های عفونی را کاهش داده است.


به عبارت دیگر، خطر ابتلا به بیماری و مرگ نابهنگام در نتیجه آلودگی هوا، دود کردن سیگار و ابتلا به چاقی در مقایسه با سال های گذشته به شدت افزایش یافته است.


کارشناسان بریتانیایی و چینی گفتند:" بسیاری از این خطرها را می توان با مداخلات اثر بخش کاهش داد."


دکتر جفری کوپلن، استاد دانشگاه آتلانتا، آمارهای دقیقی درباره آلودگی هوای ناشی از تردد خودروها، دود کردن سیگار و ابتلا به چاقی ارائه کرده که عبارتند از:


- آلودگی هوای ناشی از تردد خودروها: سالانه بیش از دو میلیون و دویست هزار شهروند چینی به علت استنشاق هوایی که توسط خودروهای دودزا آلوده شده اند جان می دهند. آلودگی هوای ناشی از تردد خودروهای دودزا، بیش از 55 میلیارد دلار خرج روی دست دولت چین می گذارد.


- دود کردن سیگار: سالانه بیش از یک میلیون و چهارصد هزار چینی به دلیل دود کردن سیگار جان می دهند و بیش از 41 میلیارد یوآن به اقتصاد چین خسارت وارد می شود.


- چاقی: سالانه بیش از 360 هزار چینی به دلیل ابتلا به چاقی، افزایش شاخص توده بدن، ابتلا به دیابت، بیماری قلبی و... جان می دهند و 21 میلیارد یوآن به اقتصاد چین خسارت وارد می کنند.

کد خبر: 67218

وب گردی

وب گردی