بروجردی: بسته شدن پرونده PMD نقطه مثبت توافق هسته ای است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسته شدن پرونده PMD نقطه مثبت کارنامه دولت است، تاکید کرد: با این حال سایه سنگین رکود همچنان بر اقتصاد کشور احساس می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه ملت، علاءالدین بروجردی با اشاره به هفته دولت، اظهار داشت: ما در سال آخر عمر دولت آقای دکتر روحانی هستیم و برای ارزیابی عملکرد دولت در این سه سال باید فضا و شرایطی که دولت در آن قرار دارد را نیز در نظر بگیریم.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر دولتی مجموعه مشکلاتی سر راه خود دارد، ادامه داد: بر اساس مشکلاتی که دولت ها با آن مواجه هستند، نحوه مدیریت کشور و منافع ملی را در نظر می گیرند، دولت روحانی در شرایطی مسئولیت را بر عهده گرفت و کار خود را آغاز کرد که منطقه ما هم به لحاظ پیرامونی با بحران های جدی مانند عراق و سوریه مواجه بود و هم به لحاظ اقتصادی دولت با کاهش شدید قیمت نفت مواجه شد که طبیعتا بر مدیریت کشور تاثیرگذار بود.

وی گفت: مجموعه تحریم های ظالمانه ای که توسط آمریکا از طریق قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل به ملت ما تحمیل شده بود، مشکلات را افزایش داد، بنابراین ارزیابی عملکرد دولت باید با در نظر گرفتن چنین فضایی صورت بگیرد تا به انصاف نزدیک تر باشد.

این نماینده در ادامه به ارزیابی عملکرد اقتصادی دولت پرداخت و اظهار داشت: دولت محوریت کار اقتصادی خود را خوشبینانه بر حل مسئله هسته ای قرار داده بود، مردم به تبع دولت، توقعات خود را در همین چارچوب تنظیم کرده بودند که به دلیل بدعهدی‌های متعدد آمریکای عملی نشد بنابراین کارنامه اقتصادی دولت با فاصله قابل توجهی از موفقیت ارزیابی می شود.

بروجردی تاکید کرد: سیاست دولت برای مهار تورم گرچه موفق آمیز بود و توانست تورم را کنترل کند ولی سایه سنگین رکود عملا در اقتصاد حاکم شد و بسیاری از واحدهای صنعتی و تولیدی دچار مشکلات متعدد شدند البته رهنمود مقام معظم رهبری و دستور ایشان در ارتباط با اقتصاد مقاومتی منطقی ترین راه کاری بود که به دولت کمک شد و دولت هم استقبال کرد و ستاد ویژه ای را با ریاست معاونت اول ریاست جمهوری، تشکیل داد.

وی ادامه داد: بنابراین جای امیدواری است که عمل به دستور 24 گانه مقام معظم رهبری در اقتصاد مقامتی خروجی مناسبی در ارتباط با حل مشکلات اقتصادی مردم باشد. در این زمینه سه استان آذربایجان غربی، کرمان و لرستان به عنوان استان نمونه و پایلوت اقتصاد مقاومتی انتخاب شد و در این استان های اقداماتی انجام می شود که امیدواریم تلاش ها موفقیت آمیز باشد و به کلیه استان های کشور تعمیم پیدا کند و با راهبرد اقتصاد مقاومتی بتوانیم شاهد تحول در عرصه بسیار مهم ملی باشیم.

بروجردی در ادامه مسئله هسته ای را مورد ارزیابی قرار داد و گفت: قضاوتمان در ارتباط با مسئله هسته ای باید منصفانه باشد، چرا که برجام هم نقاط مثبت دارد هم منفی، نکات مثبت این توافق بسته شدن پرونده PMD است که دشمنان با اتهام ناروا فعالیت صلح آمیز هسته ای ایران را نظامی جلوه داده بودند، همچنین لغو قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل را می تواند به عنوان نقطه مثبت برجام در نظر گرفت.

وی ادامه داد: با این حال رفع تحریم ها به چالش جدی برجام به دلیل بدعهدی آمریکایی ها تبدیل شده است البته در برخی بخش های تحریم ها برداشته شده به طور مثال تولید نفت ایران به شرایط قبل از تحریم برگشته است که بخشی از حقوق ملت ترمیم شده است اما راه درازی در پیش داریم تا بتوانیم قضاوت مثبتی در این عرصه داشته باشیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اما آمادگی مجموعه بخش های تخصیصی در ارتباط با تصمیم مهمی که در مصوبه مجلس و رهنمودهای 9 گانه مقام معظم رهبری تاکید شده، وجود دارد و اگر آمریکایی به نقض تعهدات خود ادامه دهند آمادگی کامل برای حرکت جهشی در عرصه فعالیت صلح آمیز هسته ای را داریم./

202/201

کد خبر: 672194

وب گردی

وب گردی