«طبیبان حاذق» به شبکه مستند می آیند

«طبیبان حاذق» تولید جدید شبکه مستند سیما در 10 قسمت 10 تن از پزشکان بالای 80 سال و از شاگردان محمد قریب و پروفسور شمس را معرفی می کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی شبکه مستند سیما، سیدمحسن طباطبایی پور تهیه کننده «طبیبان حاذق» درباره این مجموعه مستند گفت: این مجموعه به پزشکانی مربوط است که بیش از 60 سال در خدمت علم پزشکی ایران بوده اند. اکثر این افراد پزشکان مسنی هستند که 80 سال به بالا سن دارند و از شاگردان مرحوم محمد قریب بنیانگذار علم نوین پزشکی اطفال در ایران و پروفسور شمس پدر چشم پزشکی ایران هستند.

وی افزود: این افراد به عنوان اولین های نسل پزشکی نوین ایران، خاطراتشان را درباره مشقات علم پزشکی، درس آموزی، دشواری های زندگی و خدماتی که ارائه داده اند و پیام هایی که برای مردم داشته اند، بیان میکنند.

تهیه کننده «طبیبان حاذق» یادآور شد: این مجموعه 10 قسمت دارد و حسین اعرابی هاشمی، منوچهر دانشگر، فضل الله حکمتیار، بهجت السادات مویدی، امیر هوشنگ آتش، علی بلوریان، هوشنگ دانشگر، فضل الله سرلتی، سیاوش صحت و ایرج حق شناس پزشکانی هستند که دارای تخصص های مختلفی هستند و به عنوان «طبیبان حاذق» معرفی می شوند.

طباطبایی پور درباره مراحل تولید این مجموعه نیز توضیح داد: این مجموعه مستند حدود یک سال تحقیق و پژوهش داشته است و پس از این یک سال صرف تصویربرداری و تدوین آن شده است. اصفهان، تهران، شیراز و تبریز از جمله شهرهایی است که در آنجا تصویربرداری داشته ایم.

وی در پایان اعلام کرد: این مجموعه چهار کارگردان دارد از جمله ابوالفضل دودانگه، رسول انتشاری، محمد پسران رزاق و شهره سجادیه و از پنجشنبه این هفته پخش آن در شبکه مستند سیما آغاز می شود.

عوامل این مجموعه عبارتند از تصویربرداران: حسین امین جعفری، مهیار میر جلالی، بهنام ریاحی، امید استکی، صدابردار: پرستو مولایی، اسماعیل امینی، تدوین: فرید توللی، جواد سمیعی، مریم ایزدی، مجری طرح : موسسه سینمایی برگ سبز.

اولین قسمت از «طبیبان حاذق» پنجشنبه چهارم شهریور ساعت 22 از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود و جمعه پنجم شهریور ساعت 10 بازپخش می شود.

508502

کد خبر: 672198

وب گردی

وب گردی