فعالیت ۵۰ درصد دانشجویان علوم پزشکی در فعالیت های فوق برنامه

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: حدود ۵۰ درصد دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی در حوزه های فعالیت سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محمدرضا داوودآبادی فراهانی امروز در نشست خبری به مناسبت هفته دولت در جمع خبرنگاران از تلاش معاونت فرهنگی برای مشارکت بیشتر دانشجویان علوم پزشکی کشور در فعالیت های فرهنگی اجتماعی و ضرورت ایجاد نشاط در دانشجویان گفت: تلاش کردیم تا نشاط و فضای باز را به دانشگاه‌ها باز گردانیم.

فراهانی در مورد وضعیت خوابگاه های دانشجویی گفت: از ابتدای دولت، ۴۱ خوابگاه دانشجویی راه اندازی و تعداد خوابگاه از ۴۰۵ به ۴۴۶ افزایش یافته است و همچنین تعداد دانشجویان خوابگاهی از ۶۹ هزار هزار به ۸۳ هزار رسیده است. در همین راستا نخستین خوابگاه استاندارد دانشجویی امسال در ساری راه‌اندازی می‌شود.

او با اشاره به تفاوت نشاط در دانشگاه با بی‌توجهی به ارزش های فرهنگی گفت: ما موفق شدیم شرایط مناسب مشارکت دانشجویان در فعالیت‌های مختلف را ایجاد کنیم و منظور ما از شور و نشاط، ایجاد فضایی برای امید داشتن دانشجویان به آینده است تا شکاف های اجتماعی ایجاد شده بین دولت و ملت پر شود و همبستگی دانشجویان با دولت ایجاد شود.

فراهانی گفت : بر خلاف اینکه گفته می‌شود در این دولت فضا برای فعالان انقلابی در دانشگاه مناسب نبوده، باید گفت در هیچ دوره ای فضا برای آنها تا این حد باز نبوده است که حتی در جلسات مشترک با رییس جمهور، دیدگاه ها و نقطه نظرات خود را مطرح کنند.

او باکید کرد: ما از هر فرصتی که در اختیار داشتیم برای جذب دانشجویان در فعالیت فرهنگی که آنها را به فرهنگ اصیل ملی و اسلامی آشنا کند استفاده کرده‌ایم.

20101

کد خبر: 672222

وب گردی

وب گردی