اکران فیلم" درکوچه های عشق " ساخته خسرو سینایی در نیاوران

نشست پخش و تحلیل فیلم "درکوچه های عشق"ساخته خسروسینایی ، شنبه6 شهریورماه، ساعت ١٩ در سینما تِک فرهنگسرای نیاوران، برگزارمی شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی بنیاد آفرینش های نیاوران در ششمین نشست سینما تِک فرهنگسرای نیاوران که در سالن گوشه برگزار می شود،فیلم «درکوچه های عشق» خسروسینایی، که درسال 1991در فستیوال کن شرکت کرده بود ،برای اکران و نقد و بررسی انتخاب شده است .این فیلم توانست در این فستیوال جایزه تقدیرداوران را دریافت کند.

فیلم درکوچه های عشق دربارهٔ جوانی آبادانی است که پس از پایان جنگ به همراه خانواده‌اش قصد بازگشت به شهر خود را دارد در هنگام مراجعه به شهر و دیدن خرابی های موجود دچار شک و تردید می‌شود...

خسروسینایی متولد 1319 درساری، کارگردان و فیلمنامه‌نویسی است که آثار او معمولاً بر پایه مستندهای اجتماعی استوار هستند. سینایی در سال ۱۳۸۷ موفق به دریافت نشان ویژه کشور لهستان از سوی رییس‌جمهور این کشور شد. او این نشان را به خاطر ساخت فیلم مستند مرثیه گمشده که روایتگر مهاجرت هزاران لهستانی به ایران در سال‌های ۱۹۴۱ و ۱۹۴۲ است، دریافت کرد. وی توانست جایزه سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه در هجدهمین دوره جشنواره فیلم فجررا برای فیلم «عروس آتش» 1378 بدست آورد، همچنین موفق به دریافت لوح زرین بهترین کارگردانی در دومین دوره جشنواره فیلم فجر، برای فیلم «هیولای درون» شد .

گفتنی است سینما تک نیاوران برنامه ‏ای است با هدف معرفی فیلم‏های مهم اما کمتردیده‏ شده تاریخ سینما، فیلم‏های هنری ایران و جهان که توسط بنیاد آفرینش های هنری نیاوران برگزار می شود.

502502

کد خبر: 672243

وب گردی

وب گردی