انتقاد یونان از عدم حمایت‌های بروکسل برای مقابله با بحران پناهندگان

دولت یونان انتقاد شدیدی به عدم حمایت اتحادیه اروپا از این کشور در غلبه بر بحران پناهندگان وارد کرده و خواستار کمک های بیشتر از این اتحادیه شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روزنامه آلمانی "دی ولت"، دولت یونان به عدم حمایت های اتحادیه اروپا از این کشور در غلبه بر بحران پناهندگان انتقاد سختی کرده و کمک بیشتر در این راستا را خواستار شد.

به گزارش تسنیم، "آیونیس موزالاس"، وزیر مهاجرت یونان در این باره گفت: در حال حاضر حدود هفت هزار نفر در کشور ما اسکان یافته اند. اما کشورهای اروپایی که در اصل متعهد به پذیرش پناهندگان می باشند به درخواست های ما پاسخی نداده‌اند.

وی اعلام کرد که برای ماه سپتامبر سفری را به کشورهای اروپایی انجام می دهد تا در راستای عمل به تعهدات و توافقاتی که با یونان کرده اند به آن ها فشار وارد کند.

شورای وزیران اتحادیه اروپا در پاییز گذشته بر خلاف خواست بسیاری از کشورها تصمیم گرفتند حدود 160 هزار پناهنده را در عرض دو سال در سراسر اروپا تقسیم کنند تا بار زیادی که در این زمینه بر دوش ایتالیا و یونان است را کم کنند. اما از این تعداد تا به حال تنها 4 هزار پناهنده در اتحادیه اروپا توزیع شده‌اند.

بر اساس اطلاعات دولت یونان در حال حاضر در این کشور حدود 6 هزار پناهنده زندگی می کنند که 1200 نفر از آن ها افراد زیر سن قانونی بدون همراه هستند.

303300

کد خبر: 672268

وب گردی

وب گردی