بیانیه حزب مجمع مشورتی اصلاح طلبان خراسان رضوی

حزب مجمع مشورتی اصلاح طلبان خراسان رضوی به مناسبت هفته دولت بیانیه صادر کرد.

به گزارش ایسکانیوز؛ حزب مجمع مشورتی اصلاح طلبان خراسان رضوی به مناسبت هفته دولت بیانیه‌ای صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

به نام خداوند جان وخرد

در آستانه چهارمین سال فعالیت دولت تدبیر و امید، خرسندیم که دولتمردان با تدوین سیاستهای اصلاح گرایانه،گامهای استوار و پرتوان خود را در مسیر اصول ارزشمند انقلاب اسلامی و نیز سند چشم انداز ۱۴۰۴ از جمله احیای حقوق مردم، قانون مداری ، توسعه اقتصادی و فرهنگی، و تعامل سازنده با جهان برداشته و در این راه موفقیتهای چشمگیری داشته اند، هرچند گام برداشتن در مسیری پر از ویرانه های بجا مانده از گذشته آن هم با موانعی که گاه و بیگاه ایجاد می شود، کاری بس دشوار است. اما اطمینان داریم آنان که میثاق خود را با ملت بسته اند و وارثان راستین شهیدان رجایی وباهنر هستند اجازه نخواهند داد دشواریهای مسیر لحظه ای آنان را در راه خدمت به خلق سست نموده و یا از مسیر باز دارد.

حزب مجمع مشورتی اصلاح طلبان خراسان رضوی برخود لازم می داند ضمن تقدیر از همت و تلاش کلیه خدمتگزاران و دولتمردان در آستانه هفته دولت یاد آور شود:

توفیقات دولت در سه ساله گذشته در زمینه سیاست خارجی بر هیچکس پوشیده نیست، برجام یکی از دستاوردهای انکار ناپذیر دولت بود که علی رغم تلاش ناموافقان برای بی ارزش جلوه دادن آن، نه تنها ایران را از خطر ورود به جنگی ناخواسته نجات داد بلکه علاوه بر تامین منافع اقتصادی زیاد از جمله تحولات مثبت در زمینه فروش نفت، تبادلات تجاری و بانکی و.... در افکار عمومی جهان از ایران چهره ای صلح طلب را به نمایش گذاشت که دستاوردی بسیار ارزشمند بود. ملت ایران این خدمت ارزشمند دولت تدبیر و امید را در حافظه تاریخی خود ثبت خواهد کرد.

در زمینه اقتصادی دولت توانست در بدترین شرایط نه تنها تورم را کنترل کند بلکه بطور چشمگیری آن را کاهش دهد، همچنین افزایش رشد اقتصادی منفی ۲/۶ درصد به مثبت ۴/۴ درصد کاریست ارزشمند و قابل تقدیر بطوریکه در سایه تداوم سیاستهای کارشناسانه اقتصادی دولت و همکاری نهادهای اقتصادی و مردم می توان امیدوار بود ایران برای اولین بار به نرخ تورم و نرخ بهره ی تک رقمی دست پیدا کند که این امر موجب اطمینان و اعتماد به اقتصاد ایران در سطح بین المللی شده و از این رهگذر تعامل اقتصاد ایران با اقتصاد بین المللی بسیار روان تر و شکوفاتر خواهد شد.

اما راه درازی در پیش است و نگاه مردم غیور و فهیم ایران به دستان پرتوان و خدوم دولتمردان برای احقاق حقوق حقه خود در زمینه های مختلف دوخته شده است، لذا از دولت تدبیر و امید و ریاست محترم جمهوری به عنوان پاسدار قانون اساسی انتظار می رود در یکسال باقیمانده خدمت خود که البته امیدوار و مطمئنیم با درایت و هوشیاری ملت بزرگ ایران دوام خواهد یافت، به طور شفاف به برخی مسایل پرداخته شود:

۱. دفاع از آزادی های مصرح تعیین شده در قانون اساسی برای آحاد مردم

۲. ایستادگی در مقابل سوءاستفاده از تریبون های مقدس برای اعمال سلائق شخصی که متاسفانه گاه بنام دین و شرع به بدنامی این مفاهیم ارزشمند منجر می شود.

۳. پیگیری رسیدگی و محاکمه اختلاس گران وکسانی که به هر شکلی به بیت المال دست درازی کرده اند.

۴. توسعه فضای باز سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و نیز ایجاد فضای شادی و نشاط در سطوح مختلف اجتماعی به عنوان یک نیاز مغفول مانده و در عین حال مهم و موثر

۵. در میان گذاشتن موانع و مشکلاتی که در این سه سال از سوی جریانات مختلف بر سر راه دولت قرار گرفته بصورت شفاف و صریح با مردم، این امر به ویژه در آستانه انتخابات آتی بسیار مهم می باشد.

۶. توجه بیشتر به اقشار آسیب پذیر و تبیین نظام بهداشت و سلامت

۷. توجه بیشتر به آموزش و پرورش به عنوان مهمترین و تاثیر گذارترین نهاد آموزشی و مبنای توسعه جامعه

۸. توجه بیشتر به جریانات سیاسی همراه و حامی دولت به ویژه جریان اصلاحات که استقرار دولت تدبیر و امید وام دار نفوذ این تفکر و رهبران معنوی آن در قلب مردم ایران می باشد.

۹. تداوم حمایت از واحدهای تولیدی و مبارزه با پدیده شوم قاچاق سازمان یافته در راستای حمایت از تولید کننده داخلی در جهت تحقق رویکرد اقتصاد مقاوتی به عنوان یکی از دغدغه های مهم مقام معظم رهبری

و اما توصیه ای به مخالفین دولت:

برادران و خواهران گرامی آنچه در دستان ما و شما به عنوان مدیران جزء یا کل، رهبران فکری جریانات سیاسی، هواداران و حامیان این جریانات و یا سایر نقش های اجتماعی، به ودیعه گذاشته شده تعهدی است الهی تحت عنوان "خدمت با صداقت و پاک دستی به مردم و حفظ شعائر اخلاقی و مذهبی". بیایید برای یکبار هم که شده چشمها را باز کرده وگوش به ندای قاطبه مردم شریف و مخلص ایران دهیم که خسته و رنجور از دروغ و اختلاس و هوچی گری و ریاکاری، دل به اصلاح امور بسته و چشم به آینده روشن توأم با آرامش برای فرزندان خود دوخته اند، منصفانه قضاوت کنیم و به دور از منافع جناحی و گروهی به حقیقت تن دهیم. تریبون های مقدسی که در اختیار دارید محل سخن گفتن از حق ملت است نه حمله به فهم وشعور اجتماعی و تخریب جایگاه رفیع ملت فرهیخته ایران.

به جای ایجاد چالش های ریز و درشت برای دولت به بهانه های مختلف به میلیاردها دلار سرمایه هایی که مستقیم وغیر مستقیم به تاراج رفت فکر کنید و به دنبال احقاق آن باشید.

نگرانی ثبت توفیق دولت در برجام و رفع تحریمهای کمر شکن به نام دولت یازدهم نباید باعث شود چشم بر روی منافع ملی بسته و هر روز موانع جدیدی در این راه ایجاد کنید. بدانید ملت ایران این روزها را در حافظه تاریخی خود ثبت خواهد نمود.

و سخنی با استاندار محترم خراسان رضوی:

ازشما به عنوان نماینده عالی دولت تدبیر و امید در خراسان رضوی انتظار می رود همچنان که همیشه جانب اعتدال را رعایت نموده و مدبرانه به اداره امور پرداخته اید، اجازه ندهید کسانی این شهر و استان را ملک شخصی تصور نموده و از تریبونهای مختلف سلائق شخصی خود را با صدای رسا بیان نمایند و بر اجرای این سلائق بنام دین و مذهب پافشاری کنند. با ملاحظه دغدغه های دینی مردم مشهد می توان شاهد اجرای برنامه های فاخر فرهنگی و هنری در این شهر بود. باید توجه داشت نمیتوان موسیقی را به ویژه موسیقی سنتی که یکی ازجلوه های تمدن بزرگ ایران و خراسان محسوب می شود، از فرهنگ این مردم منفک کرد.

همچنین ضمن اعلام حمایت از نماینده عالی دولت در استان تغییر مدیران ناکارآمد و غیر همسو با دولت که دل در گرو برگشت به شرایط گذشته را دارند، مورد انتظار است.

استاندار محترم با استفاده از اختیارات و ظرفیتهای قانونی، مانع بکارگیری منابع اقتصادی برخی نهادهای عمومی غیردولتی در انتخابات آتی شوراهای شهر گردند.

درپایان به عنوان نماینده جمع بزرگی از اصلاح طلبان اعلام می داریم که در راه اعتلای کشورعزیز خود و نیل به آرمانهای متعالی جمهوری اسلامی ایران و نیز دستیابی به شهری با شاخص هایی درشأن دومین کلان شهر مذهبی جهان، دست یاری همه دوستان همسو و غیر همسو را فشرده و از همه جناحهای سیاسی اعم از گروههای مختلف اصلاح طلبان، اصولگرایان معتدل و... درخواست می کنیم در این راه با وحدت و همدلی و به دور از منافع جناحی و گروهی تلاش نمایند.

امید که با همت مردم فهیم ایران امکان ادامه مسیر اصلاح امور در خرداد ماه ۱۳۹۶ برای دولتمردان ایجاد شده و ایشا ن نیز در وفای عهدشان با ملت که همانا خدمت صادقانه بوده، موفق و پایدار باشند.​

​​​​​ حزب مجمع مشورتی اصلاح طلبان خراسان رضوی

​​​​​​​​ شهریور1395

کد خبر: 672322

وب گردی

وب گردی