قیمت طلا  و ارز در بازار آزاد/ نرخ سکه افزایش یافت

طلای جهانی در شرایطی که سرمایه‌گذاران منتظر روشن شدن دورنمای سیاست پولی آمریکا هستند، در ابتدای معاملات روز جاری تغییر چندانی نداشت.

به گزارش ایسکانیوز، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور تغییر چندانی نداشت و ۱۳۳۷.۳۰ دلار رسید.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر ۵.۲۰ دلار یا ۰.۳ درصد کاهش یافت و در ۱۳۴۰.۹۰ دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه ۲.۷۰ دلار یا ۰.۲ درصد رشد کرد و در ۱۳۴۶.۱۰ دلار بسته شد.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه‌گذاران منتظر دریافت نشانه‌هایی از زمان افزایش بعدی نرخهای بهره آمریکا هستند. در پایان هفته جاری جانت یلن، رئیس بانک مرکزی آمریکا در کنفرانس روسای بانک‌های مرکزی جهان در جکسون هال وایومینگ سخنرانی خواهد کرد و بازارها در انتظار شنیدن اظهارات وی هستند تا شاید تصویر روشن‌تری از دورنمای سیاست پولی آمریکا پیدا کنند. اظهارات اخیر شماری از مقامات بلندپایه بانک مرکزی آمریکا که از افزایش نرخهای بهره در سال جاری حمایت کرده‌اند، انتظارات را نسبت به احتمال افزایش نرخهای بهره تا اواخر سال جاری بالا برده است.

طلا به افزایش نرخ‌های بهره فوق‌العاده حساس است زیرا نرخ‌های بهره بالاتر هزینه نگهداری دارایی‌های بدون بازده مانند این فلز را افزایش داده و از سوی دیگر با پشتیبانی ارزش دلار، قیمت طلا را تحت فشار بیشتری قرار می‌دهد.

این فلز در چند روز معامله اخیر که رویدادها و گزارشهای اقتصادی تاثیرگذار بر بازار وجود نداشته و بانک‌های مرکزی در مرکز توجه قرار بوده اند، در محدوده کوچکی معامله شده است.

به گفته کارشناسان، بازارها تا روز جمعه آرام خواهند بود زیرا همه در انتظار سخنرانی جانت یلن برای دریافت نشانه‌هایی از روند افزایش نرخهای بهره هستند.

طلا امسال تحت تاثیر نگرانیها نسبت به کندی رشد اقتصاد جهانی، ریزش بازارهای سهام، خروج انگلیس از عضویت اتحادیه اروپا و تاخیر بانک مرکزی آمریکا در تحکیم سیاست پولی ۲۷ درصد رشد قیمت داشته است. این فلز ارزشمند با وجود رشد شبح افزایش نرخها در اواخر سال جاری، رشد قیمتش را حفظ کرده است زیرا همچنان تردیدهایی در مورد اینکه اقتصاد آمریکا توان تحمل عادی سازی سیاست پولی را دارد، وجود دارد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۶ درصد رشد کرد و به ۱۸.۸۹ دلار رسید و همچنان نزدیک به پایین‌ترین قیمت هفت هفته گذشته قرار دارد. هر اونس پلاتین با ۰.۵ درصد افزایش، ۱۱۰۴.۳۰ دلار معامله شد در حالیکه هر اونس پالادیم تغییر چندانی نداشت و ۶۹۶.۸۵ دلار بود.

401/602

کد خبر: 672336

وب گردی

وب گردی