تدوین پیوست انتقال فناوری در پارک همدان/ تولید شکر گیاهی

رئیس پارک علم و فناوری استان همدان از تدوین یک مورد پیوست انتقال فناوری برای بومی‌سازی طرح فناوری انرژی خورشیدی خبر داد و گفت: علاوه بر آن سه محصول دانش‌بنیان این پارک موفق به صادرات شده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، جید کزازی، با اشاره به برنامه‌های معاونت علمی برای حمایت از حداقل یک طرح در هر استان خاطرنشان کرد: بر این اساس در این استان پروژه‌های متعددی تعریف و در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه این طرح‌ها براساس پتانسیل‌های استان در حال تدوین است، یادآور شد: محور اصلی این طرح‌ها در حوزه‌های کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی است.

کزازی با اشاره به جزئیات برنامه راهبردی این پارک فناوری خاطرنشان کرد: براساس این برنامه بنا است تا پایان سال 99 تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در این پارک را به 150 و تعداد واحدهای فناور و موسسات مستقر در این پارک را به 200 واحد افزایش دهیم.

به گفته وی، در حال حاضر 114 واحد فناور و 42 شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری استان همدان مستقر است که از این تعداد شرکت‌ها، 22 شرکت مستقر در پارک علمی و فناوری و مابقی در مرکز رشد این پارک مستقر است.

رئیس پارک علم و فناوری استان همدان تهیه پیوست فناوری را از دیگر برنامه‌های این پارک نام برد و توضیح داد: با تعاملی که با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و استانداری داریم کارگروهی با عنوان کمیته اقتصاد مقاومتی تشکیل شد که در آن تهیه پیوست فناوری در حال پیگیری است.

کزازی با بیان اینکه این پارک فناوری در این کمیته عضو است، یادآور شد: در این کمیته تدوین پیوست فناوری پیگیری می‌شود به گونه‌ای که همراه با سرمایه‌گذاری، انتقال فناوری و بومی‌سازی آن پیگیری خواهد شد.

وی از تدوین یک مورد انتقال فناوری خبر داد و گفت: این انتقال فناوری در زمینه انتقال فناوری انرژی خورشیدی برای پیوستن این انرژی به شبکه سراسری برق کشور است.

کزازی با بیان اینکه این فناوری از کشور آلمان وارد کشور شد، ادامه داد: با همکاری یکی از شرکت‌های مستقر در این پارک پیوست فناوری این پروژه تهیه و دانش فنی برخی از قطعات حساس آن به کشور منتقل شد.

وی همچنین از صادرات برخی از محصولات دانش‌بنیان تولید شده در این پارک خبر داد و گفت: شرکت‌های مستقر در این پارک موفق به صادرات برخی از کالاها در حوزه کشاورزی و اندازه‌گیری گاز مصرفی شدند.

وی با بیان اینکه این کالاها به کشورهای همجوار مانند عراق و آسیای میانه صادر شده است، یادآور شد: محصول صادر شده در حوزه کشاورزی یک قطعه یدکی برای بسته‌بندی علوفه است و همچنین کنترهای هوشمند گاز تولیدشده در پارک فناوری موفق به صادرات شد.

کزازی همچنین از تولید شکر از گیاه استویا خبر داد و یادآور شد: این محصول نیز به کشور عراق صادر می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان همدان با بیان اینکه این پارک در ارزیابی‌های انجام شده از سوی وزارت علوم جزو پارک‌های سطح 2 قرار گرفته است، توضیح داد: این پارک از نظر تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان دارای رتبه 14 کشوری است و در رده‌بندی‌های وزارت علوم جزو پارک‌های صفحه 2 قرار گرفته است.

20101

کد خبر: 672400

وب گردی

وب گردی