رئیس باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی: نقش باشگاه در تولید علم دانشگاه  آزاد اسلامی بسیار افتخار آفرین است

نشست رؤسای باشگاه پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با حضور رئیس باشگاه پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی کشور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و جمعی از رؤسای باشگاه پژوهشگران و نخبگان استان گیلان در سالن جلسات مرکز رشد واحد های فن آور دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این نشست کریم زارع، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی کشور ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر ، گفت: باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به رهنمود های مقام معظم رهبری و سخنان ریاست محترم هیات موسس و هیات امنائ دانشگاه در دیدار چهره های استعداد درخشان باشگاه با ایشان مبنی بر اینکه ” امیدواریم باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان پلی برای مطالعات علمی و اجرایی باشد که از ضرورت های تحقیق و پژوهش است“ این رهنمودها را سر لوحه برنامه راهبردی خود قرار داده است.

وی ادامه داد: در سی و پنج ماه گذشته با تلاش پیگیر و مداوم شبانه روزی با تغییر آیین نامه های تحول آفرین و تصویب نمودار سازمانی بر اساس برنامه راهبردی باشگاه، فعالیت های موثری در زمینه تشویق اعضای فعال و چهره های استعداد درخشان برای تجاری سازی و تبدیل ایده به فرآورده به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته و راهکارهای اساسی در این زمینه اتخاذ گردیده است.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی افزود: برای تحقق اهداف عالیه باشگاه بر مبنای سند راهبردی در جلسه مشترک هیأت امناء و کمیسیون دائمی هیأت امنای باشگاه از جمله ”فعال نمودن صندوق حمایت از پژوهشگران جوان و نخبگان“ تصویب گردید و خوشبختانه به تایید نهایی ریاست محترم هیات امناء باشگاه رسید و امید است چراغ راهی درخشان برای تحقق نقشه راه باشگاه شود.

دکتر زارع با اشاره به دستآورد ها و موفقیت های اخیر دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی می تواند کارهای بسیار بزرگی را انجام دهد.باید بتوانیم به جوانان اطمینان کنیم و از ظرفیت های بالقوه آنان استفاده کنیم چرا که هر چالش باید تبدیل به قوت شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: بر مبنای سند چشم انداز و اساسنامه باشگاه، شناسایی، جذب، پرورش، کارآفرینی و تجاری سازی نتایج تحقیقاتو اقدام و عمل برای ارتباط با صنعت، حمایت، هدایت و اعتلای دانش آموزان، دانشجویان، فارغ التحصیلان و اعضاء هیات علمی جوان با استعداد کشور مورد توجه خاص قرار گرفته است به نحوی که توانمند سازی اعضاء بوسیله باشگاه موجب توفیق خدمت آنان در مدیریت های کلان کشور و دانشگاه آزاد اسلامی گردیده است.

دکتر زارع از تشکیل 12 کارگروه تخصصی و کارآفرینی در باشگاه پژوهشگران جوان خبر داد و بیان داشت: نقش باشگاه در تولید علم دانشگاه با توجه به بودجه محدود آن بسیار افتخار آفرین است. تا تاریخ 19 اردیبهشت 1395 (8 می 2016) تعداد رکوردهای علمی ثبت شده باشگاه پژوهشگران جوان 6931 رکورد بوده که معادل 41/ 11% از کل تولیدات علمی دانشگاه آزاد اسلامی است. این سهم در سال گذشته 76/ 10% بوده است.

همچنین در این دیدار دکتر علیرضا امیرتیموری دبیر هیأت امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ضمن خیر مقدم به حاضرین در این نشست و تبریک هفته دولت به دولتمردان نظام مقدس جمهوری اسلامی، طی گزارشی از روند فعالیت های علمی پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، گفت: با عنایت به حمایت های بی دریغ استاندار و دیگر مسئولین استانی دو مرکز رشد در استان گیلان افتتاح شد و مرکز سوم هم با توجه به وجود پتانسیل های موجود در استان در حال راه اندازی است.

لازم به ذکر است پس از این نشست دکتر زارع به همراه تنی چند از همراهان با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، از مجموعه آزمایشگاهی این واحد دانشگاهی دیدار کرد.

20101

کد خبر: 672402

وب گردی

وب گردی