گواردیولا: تصمیم گیرنده تیم من هستم/نمی توانم همه را راضی کنم

سرمربی تیم فوتبال منچسترسیتی می‌گوید دلیل حمایت گسترده هواداران این تیم از دروازه‌بان انگلیسی‌شان که در آستانه انتقال از ورزشگاه اتحاد قرار دارد را درک می‌کند اما اوست که حرف آخر را درباره آینده این بازیکن می‌زند.

به گزارش ایسکانیوز، پپ گواردیولا پس از پیروزی یک گله تیمش برابر استوا بخارست در بازی برگشت پلی‌آف لیگ قهرمانان اروپا که در آن به جو هارت میدان داد تا شاید آخرین بازی‌اش را برای آبی‌پوشان شهر منچستر میدان دهد، یک بار دیگر تأکید کرد اوست که درباره آینده این بازیکن 29 ساله تصمیم می‌گیرد.

من‌سیتی در آستانه عقد قراردادی 17 میلیون پوندی با کلودیو براوو، دروازه‌بان شیلیایی بارسلونا قرار دارد و این اتفاق عملاً هارت را از ورزشگاه اتحاد بیرون خواهد راند، هارتی که تا پیش از بازی شب گذشته (چهارشنبه) در هیچ یک از بازی‌های این فصل منچسترسیتی به میدان نرفته بود. هواداران منچسترسیتی در جریان بازی بارها هارت را مورد تشویق قرار دادند و از او حمایت کردند اما به نظر نمی‌رسید که این کار آنها روی نظر گواردیولا درباره آینده دروازه‌بان ملی‌پوش تیمش تأثیر گذاشته باشد.

گواردیولا پس از بازی که انتظار می‌رود آخرین بازی هارت برای منچسترسیتی باشد، به خبرنگاران گفت: جو هنوز بازیکن ماست. می‌دانم که او برای این باشگاه نقش یک اسطوره را دارد و یکی از دلایلی که منچسترسیتی به این جایگاه رسیده، جو هارت بوده است. او به من‌سیتی کمک کرد که یک سطح بالاتر برود، بنابراین من از رفتار هواداران با او بسیار راضی‌ام. با این حال اینجا منم که باید تصمیم بگیرم و در تمام دوران مربیگری‌ام هم اشتباهات فراوانی انجام داده‌ام. من قبلاً‌ً هم در دوران مربیگری‌ام تصمیمات زیادی گرفته‌ام که برخی از آنها درست بوده است و برخی دیگر اشتباه بوده است. نمی‌توانم احساسی که دارم را انکار کنم. با جو، باشگاه و خودم صادق بوده‌ام و این همان کاری بوده است که همیشه سعی می‌کنم انجام دهم. دوست داشتم همه از تصمیماتی که می‌گیرم راضی باشند اما این غیرممکن است.

سرمربی پیشین بایرن‌مونیخ افزود: سرمربی تیم باید تصمیماتی بگیرد که می‌تواند روی زندگی بازیکنانش تأثیر می‌گذارد و این آسان نیست. ما 28 بازیکن داریم و این یعنی که همیشه 17 نفر آنها بازی نمی‌کند. آیا شما فکر می‌کنید که این 17 بازیکن از سرمربی‌شان راضی‌‌اند؟ مطمئناً آنها هم از این وضعیت راضی نیستند. من کاملاً نارضایتی هواداران را درک می‌کنم. جو کارهای فراوانی در سال‌های گذشته برای من‌سیتی انجام داده است، بیشتر از آنچه من برای این تیم انجام داده‌ام، چون من فقط یک ماه است که اینجا حضور دارم. من برای تمام اعضای باشگاه احترام قائلم، اما من اینجا نقش تصمیم‌گیرنده را ایفا می‌کنم و این احساسی است که دارم.

گواردیولا سپس به بازی تیمش برابر استوا بخارست اشاره داشت و با وجود پیروزی یک گله - و صعود 6 بر صفر در مجموع دو دیدار - از عملکرد شاگردانش چندان راضی به نظر نمی‌رسید. این در حالی بود که گواردیولا به تعداد از مهره‌های کلیدی تیمش از جمله سرخیو آگرو، داوید سیلوا، کوین دی‌بروین و رحیم استرلینگ استراحت داده بود.

او که تیمش از ابتدای فصل تا کنون تمام بازی‌های خود را برده است، تأکید کرد: پس از مدتی کوتاه ما دو بازی بسیار خوب انجام دادیم، پس نشان دادیم که برای لیگ قهرمانان اروپا راضی هستیم. باشگاه و بازیکنان شایسته صعود بودند. ما در بخارست تیم برتر میدان بودیم و امشب هم بهتر بازی کردیم. البته در نیمه اول تعداد زیادی از بازیکنان حریف دفاع می‌کرند و ما تصمیمات درستی نمی‌گرفتیم. در نیمه دوم اما بازی‌مان به مراتب بهتر شد. من به این نتیجه رسیده‌ام که ما در نیمه‌های اول بازی‌های‌مان تملک توپ فراوانی داریم اما به اندازه کافی موقعیت گلزنی نمی‌سازیم و از این بابت راضی نیستم. با این حال روحیه تیم خوب بود و حالا وقت جشن گرفتن بابت صعودمان است.

402

کد خبر: 672431

وب گردی

وب گردی