بشار الجعفری: ترکیه آشکارا حاکمیت ملی سوریه را نقض کرده است

نماینده سوریه در سازمان ملل اعلام کرد که دولت ترکیه با جذب تروریست ها و عبور دادن آنها از مرزهای خود نسبت به نقض حاکمیت سوریه مبادرت نمود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اسپوتنیک، بشار الجعفری نماینده سوریه در سازمان ملل با انتقاد از عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه این اقدام را نقض حاکمیت سوریه برشمرد.

به گزارش مهر،وی در عین حال اعلام کرد که ترکیه به پیروی از ائتلاف تحت سرکردگی آمریکا دست به این اقدام زده و اگر ائتلاف بین المللی در دو سال گذشته حاکمیت سوریه را نقض نکرده بود ترکیه نیز اکنون جرأت نقض حاکمیت این کشور را نداشت.

الجعفری افزود: آنچه در مرزهای شمالی سوریه با ترکیه می گذرد داستانی قدیمی است که همه از آن آگاه هستند چرا که دولت ترکیه پیش از این با جذب تروریست ها و عبور دادن آنها از مرزهای خود نسبت به نقض حاکمیت سوریه مبادرت نموده بود.

الجعفری همچنین تصریح کرد: دولت ترکیه اولین دولتی بود که تروریسم را با حمایت مالی کشورهای حاشیه خلیج فارس از طریق مرزهای خود وارد سوریه کرد.

وی گفت: مبارزه با داعش در داخل سوریه بدون مقابله با این گروه در داخل ترکیه امکان ندارد چرا که اساس داعش در داخل ترکیه است.

الجعفری تصریح کرد: ادعای ترکیه در خصوص اینکه در جرابلس سوریه با داعش مبارزه می کند چگونه پذیرفتنی است در صورتی که خود ترکیه این گروه را تقویت کرده و آن را با اموال کشورهای حاشیه خلیج فارس مورد حمایت تسلیحاتی قرار داده و برای آن از اوکراین، کرواسی، بلغارستان و غیره سلاح خریده است.

وی افزود: کسی که می خواهد به سوریه برای مبارزه با تروریسم کمک کند باید اقدامات خود را با ارتش سوریه هماهنگ کند یا اینکه با ارتش در خصوص تروریست ها تبادل اطلاعاتی انجام دهد و یا به ائتلاف بین المللی پاکی برای مبارزه با تروریسم بپیوندد.

بشار الجعفری همچنین تاکید کرد که کشورهای غربی از استفاده کنندگان سلاح شیمیایی در سوریه اطلاع داشته و سعی کردند هویت آنها افشا نشود.

300300

کد خبر: 672439

وب گردی

وب گردی