رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان این که تمام سعی کمیته امداد خودکفایی مددجویان تحت پوشش این نهاد با پرداخت تسهیلات اشتغالزایی است، تاکید کرد: به اذعان بانک‎‎های عامل متقاضیان این تسهیلات، خوش‎‎حساب‎‎ترین مشتریان آنان هستند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل ازایسنا، پرویز فتاح در آیین جشن خودکفایی 1100 خانواده تحت پوشش کمیته امداد(ره) استان یزد با بیان این که حرکت محوری در کمیته امداد، دستگیری از نیازمندان است، گفت: البته هرگز با مستمری اندکی که هر ماه در اختیار مددجویان قرار داده می‎‎شود، نمی‎‎توانیم گره‌ای از مشکلات آنها بگشاییم.

او افزود: تمام سعی کمیته امداد امام(ره) این است که مددجویان را با اهدای تسهیلات خودکفایی، به کارآفرینانی در جامعه تبدیل کنیم.

رئیس کمیته امداد کشور با اشاره به منابع 27 میلیارد تومانی امسال استان‎ها برای پرداخت تسهیلات خرد به مددجویان وخودکفایی آنان، تاکید کرد: میانگین تسهیلات پرداختی به مددجویان در این رابطه 13 میلیون تومان است.

او ادامه داد: در حال حاضر 7200 نفر از مددجویان یزدی در انتظار دریافت این تسهیلات هستند؛ ولی قطعاً منابع در اختیار کمیته امداد(ره) پاسخگوی تمام این درخواست‎‎ها نیست و امسال تنها قادر به پرداخت تسهیلات به 2500 مددجوی یزدی خواهیم بود.

فتاح، تعداد تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده در سال گذشته کمیته امداد کشور را 130 هزار مورد اعلام کرد و گفت: تقاضا داریم که بانک‎‎ها در این رابطه بیش از پیش کمیته امداد(ره) را در این رابطه یاری کنند.

رییس کمیته امداد(ره) تأکید کرد: طبق اذعان بانک‎‎ها مددجویان کمیته امداد از خوش‎‎حساب‌ترین مشتریان متقاضی وام‎‎های اشتغال هستند.

فتاح با بیان این که از مسولین استان و بانک‌های یزد نیز تقاضا داریم کمیته امداد استانشان را با توجه به ظرفیت‎های بالای اشتغال در استان مساعدت بیشتر کنند، افزود: آنچه که از یزدی‎‎ها در ذهن‎‎ها نقش بسته است، مردمانی اهل کار و تولید و اشتغال است و همین دیدگاه موجب شده تا یزد از استان‎‌های پیشروی کشور در زمینه اشتغال مددجویان باشد.

رییس کمیته امداد(ره) در پایان سخنانش ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، گفت: مجموعه‌ کمیته امداد(ره) حاصل طرح‎‎های شهید بزرگوار رجایی است؛ چرا که ایشان برخاسته از بطن مردم بودند و می‎‎دانستند به مردم فقیر جامعه چه می‎‎گذرد؛ لذا بخشی از بودجه کشور را برای کمک به آنها اختصاص داده بودند.

20106

کد خبر: 672456

وب گردی

وب گردی