جهانگیری:مسأله بیکاری جز با توسعه تولید و سرمایه گذاری حل نخواهد شد

معاون اول رئیس جمهور یکی از تنگناهای امروز کشور را مسأله بیکاری و اشتغال جوانان عنوان کرد و گفت: مسأله اشتغال جز از طریق توسعه تولید و سرمایه گذاری حل نخواهد شد.


به گزارش ایسکانیوز، اسحاق جهانگیری صبح امروز (پنجشنبه) در مراسم افتتاح فاز اول مجتمع کویر دامغان، هفته دولت را تبریک گفت و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: شهیدان رجایی و باهنر درس اخلاص، تلاش و مردمی بودن را در این کشور به یادگار گذاشته اند.
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به افتتاح طرح های متعدد در هفته دولت خاطرنشان کرد: هفته دولت فرصتی است که دولتمردان در سیاست ها و برنامه های خود بازنگری کنند و میزان تحقق اهداف خود را مورد ارزیابی قرار دهند.شهیدان رجایی و باهنر درس اخلاص، تلاش و مردمی بودن را در این کشور به یادگار گذاشته اند
جهانگیری همچنین با اشاره به دیدار روز گذشته هیأت وزیران با مقام معظم رهبری تصریح کرد: در دیدار با رهبر معظم انقلاب آنچه از سخنان ایشان برداشت کردیم این بود که معظم له از اقدامات صورت گرفته در راستای اقتصاد مقاومتی رضایت دارند و البته این موفقیت نه فقط مختص دولت بلکه مرهون تلاش همه بخش ها است.
معاون اول رئیس جمهور افزود: اقتصاد مقاومتی، اقتصادی است که می تواند ایران را به پیشرفت برساند و کشور را از چالش های موجود عبور دهد.
معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر لزوم افزایش تولید و سرمایه گذاری در کشور گفت: برای تحقق این امر باید شرایطی فراهم شود که سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی احساس کنند بستر مناسبی برای فعالیت آنها مهیا شده است.
جهانگیری همچنین بر ضرورت فراهم شدن بستر مناسب فرهنگی برای سرمایه گذاری در کشور افزود: سرمایه گذاران و فعالان بخش خصوصی باید احساس کنند که از احترام نزد مردم و مسئولین برخوردار هستند.
جهانگیری تصریح کرد: ما برای عبور از تنگناها و مشکلات کشور چاره ای جز اتکاء به بخش خصوصی نداریم و باید بخش خصوصی محور و مدار اقتصاد کشور شود و مسئولین و نظام بانکی نیز باید این شرایط را فراهم کنند.یکی از مهمترین پیامهای اقتصاد مقاومتی این است که خام فروشی نشود و حتی الامکان مواد خام به ارزش افزوده تبدیل گردد
معاون اول رئیس جمهور در ادامه با اشاره به وجود منابع طبیعی و ذخایر معدنی در ایران خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین پیامهای اقتصاد مقاومتی این است که خام فروشی نشود و حتی الامکان مواد خام به ارزش افزوده تبدیل گردد.
جهانگیری استان سمنان را یکی از مهمترین استان های دارای ذخایر معدنی توصیف کرد و از بخش خصوصی این استان برای سرمایه گذاری مجتمع فولاد کویر دامغان قدردانی کرد.
وی همچنین با اشاره به وجود برخی محدودیت ها اظهار داشت: استان سمنان از برخی تنگناها نظیر محدودیت در منابع آب رنج می برد و حتماً باید برای انتقال آب به این استان تلاش جدی کنیم.
در این مراسم همچنین مدیرعامل مجتمع فولاد کویر دامغان به ارایه گزارشی از میزان ظرفیت، سرمایه گذاری انجام شده، میزان اشتغال زایی و برنامه توسعه برای این کارخانه پرداخت.

201/201

کد خبر: 672463

وب گردی

وب گردی