فولادگر:  تیم مذاکره‌کننده براساس تمامی توانش مذاکرات را به پیش برد

یک نماینده اصولگرای مجلس با تاکید بر اینکه طبق بیانات مقام معظم رهبری تیم مذاکره‌کننده زحمات بسیاری کشیده‌اند، گفت: رهبر معظم انقلاب در ادامه رهنمودهای قبلی‌شان زحمات تیم مذاکره‌کننده را تایید کرده و در عین حال به نقض عهد طرف مقابل نیز اشاره‌ای داشتند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، حمیدرضا فولادگر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع دولتمردان گفت: مقام معظم رهبری سال گذشته در طول مذاکرات و بعد از به ثمر رسیدن آن چندین بار درباره تیم مذاکره‌کننده بیاناتی را مطرح کردند. اینکه ایشان فرمودند به تیم مذاکره‌کننده اعتماد دارند و آنها بچه‌های انقلاب هستند، دفعه اول نیست که می‌گویند.

وی افزود: ایشان چندین بار به تلاش‌ها و زحمات تیم مذاکره‌کننده اشاره کردند اما در عین حال از نقض عهد و بدهی طرف مقابل نیز انتقاد کردند. ما باید رویکرد طرف مقابل را در عدم پایبندی به تعهداتش بدانیم و مراقبت‌های لازم را انجام دهیم. منتقدان منصف به برجام نیز از چنین ناحیه‌ای انتقاداتشان را مطرح می‌کنند و بر لزوم شناخت ترفندهای طرف مقابل در مذاکرات تاکید دارند.

این عضو فراکسیون ولایت همچنین گفت: البته ممکن است عده‌ای از منتقدان تنها انتقاداتشان را متوجه به تیم مذاکره‌کننده کنند که درست نیست. باید بیانات رهبری را مورد توجه قرار داد که ایشان ضمن تایید زحمات تیم مذاکره‌کننده، آنها را بچه‌های انقلاب نامیدند.

فولادگر ادامه داد: اکنون به دلیل نقض عهد طرف مقابل، برجام برای ما تجربه‌ای شد که به طرف غربی در مسائل دیگر همچون منطقه نمی‌شود اعتماد و مذاکره کرد.

وی همچنین با بیان اینکه تیم مذاکره‌کننده براساس تمامی توانش مذاکرات را به پیش برد، افزود: این موضوع به معنای تحقق همه خواسته‌های ما در مذاکرات نیست چون حتی رئیس‌جمهور نیز معتقد است ما به همه خواسته‌هایمان نرسیدیم و ایشان از واژه برد برد در مذاکرات استفاده می‌کند. ولی به هر حال تیم مذاکره‌کننده هر چه در توانش بود را انجام داد.

202

کد خبر: 672518

وب گردی

وب گردی