واعظی ازکاهش تعرفه اینترنت تلفن همراه و ثابت خبر داد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به آماده شدن تمامی زیر ساخت های لازم، گفت که شبکه ملی اطلاعات تا هفته آینده راه اندازی می شود.

به گزارش ایسکانیوز، محمود واعظی پنجشنبه شب درحاشیه افتتاح ساختمان شرکت توزیع برق شهرستان میاندرود استان مازندران در گفت و گو با خبرنگاران افزود : از دو سال پیش فعالیت و اجرای طرح ها برای مهیا کردن زیر ساخت های راه اندازی شبکه ملی اطلاعات شروع به کار کرده بود.
وی ادامه داد: ازهشت ماه پیش هم اوپراتورها وسازندگان محتوا،جلسات کارشناسی در زمینه تولید محتوای داخلی این شبکه برگزار کردند و امیدواریم تا هفته آینده این شبکه راه بیافتد.
وزیر ارتباطات با بیان اینکه فاز اول شبکه ملی اطلاعات تحول عظیمی را به لحاظ محتوای داخلی ایجاد می کند، تصریح کرد: مردم می توانند از میزبانی محتوای داخلی اطلاعات از طریق شبکه ملی اطلاعات بهره مند شوند.
واعظی همچنین دراین مصاحبه از کاهش تعرفه اینترنت تلفن همراه و ثابت خبر داد و بیان داشت: در نشست های اخیر تصمیم گرفته شده است تا تعرفه اینترنت آزاد تلفن همراه تا20 درصد و اینترنت ثابت بر اساس حجم استفاده از 17 تا 33 درصد کاهش یابد.
وی به گسترش نفوذ اینترنت در کشور اشاره کرد و افزود : تا پایان فعالیت دولت یازدهم تمامی روستاهای بالای 15 خانوار کشور زیر پوشش اینترنت قرار می گیرند.
وزیر ارتباطات با بیان اینکه درحال حاضر19هزار روستای کشور از اینترنت برخوردارند، گفت : تا پایان خرداد سال آینده تمام روستاهای بالای 15خانوار کشور از اینترنت برخوردار می شوند.
وزیر ارتباطات پنجشنبه شب به منظور افتتاح طرح های هفته دولت به مازندران سفر کرد.

607/601

کد خبر: 672520

وب گردی

وب گردی