بازداشت عاملان شکار کل وحشی در چهارباغ چالوس

عاملین شکار کل وحشی در چهارباغ چالوس به همراه یک اسلحه قاچاق دستگیر شدند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، روز سه شنبه ۹۵/۶/۲به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر حضور شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده ده درصد جنگلی چهارباغ چالوس، نیروهای یگان محیط زیست این شهرستان عازم ارتفاعات مورد نظر شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان چالوس در این باره گفت: محیط بانان پس از چندین ساعت رد زنی و کمین نهایتا در ساعت ۲۲/۴۵ شب موفق سه شکارچی متخلف را حین خروج از منطقه بازداشت کردند.

ابوالقاسم محمدپور افزود: در بازرسی از متخلفین لاشه یک کل وحشی به همراه یک قبضه اسلحه شکاری دولول غیرمجاز (قاچاق)، یک فشنگ چهارپاره، پنج فشنگ ساچمه زنی و سایر ادوات شکار کشف و ضبط شد.

متخلفین پس از تشکیل پرونده برای رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی شدند.

بر اساس نرخ جدید بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک کل یا بز وحشی معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است که متهم می بایست این مبلغ را به حساب دولت واریز کند.

همچنین متهمین در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی در منطقه حفاظت شده محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهند شد.

بر اساس بند الف ماده ۶ قانون «مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز» مصوب ۱۳۹۰/۶/۷ هر کس بطور غیرمجاز سلاح شکاری و یا مهمات آن را خریداری، نگهداری و یا حمل نماید به حبس از ۹۱ روز تا شش ماه و یا جزای نقدی تا سقف بیست میلیون ریال محکوم خواهد شد.

ضمن اینکه بر اساس ماده ۱۸ قانون فوق الذکر، کلیه سلاح، مهمات، اقلام و مواد کشف شده موضوع این قانون به موجب حکم دادگاه به نفع دولت (وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح) ضبط می شود.

20106

کد خبر: 672534

وب گردی

وب گردی