آغاز آزمون صحت حفظ قرآن مجید برای داوطلبان کنکور ارشد از دوشنبه

آزمون صحت حفظ قرآن برای حافظان کل قرآن مجید (دیپلم و غیردیپلم) و کارشناسان رسمی علوم قرآنی که در کنکور ارشد ۹۵ شرکت کرده اند، در روزها ۸ تا ۱۲ شهریورماه برگزار می شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، فهرست اسامی حافظان کل قرآن مجید (دیپلم و غیردیپلم) و کارشناسان رسمی علوم قرآنی که در کنکور ارشد ۹۵ شرکت کرده و حائز شرایط هستند، اعلام شده است و داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش اسامی را مشاهده کنند.

داوطلبان تا امروز جمعه ۵ شهریورماه می توانند به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند و کارت ورود به جلسه آزمون خود را دریافت کنند.

زمان برگزاری آزمون صحت حفظ از روز دوشنبه ۸ تا جمعه ۱۲ شهریورماه ۹۵ است.

مواد آزمون صحت حفظ شامل : ۱۰ سوال از کل قرآن کریم (هر سه جزء یک سوال به صورت شفاهی)، آزمون تلاوت شامل نکات تجویدی، وقف و ابتدا، صوت و لحن، مفاهیم است.

رعایت موارد اعلام شده از سوی سازمان سنجش برای این دسته از داوطلبان الزامی است.

الف) براساس مصوبه جلسه ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی آن دسته از حافظان دیپلم، غیردیپلم و لیسانس علوم قرآنی که دارای یکی از مدارج زیر هستند از شرکت در آزمون صحت حفظ معاف خواهند بود.

۱ . استاد حفظ قرآن : حافظ ممتاز قرآن، آشنا با تفسیر علوم قرآنی و دارای ۱۰ سال سابقه تدریس و تربیت حافظان قرآن

۲. حافظ ممتاز قرآن : تسلط بر تلاوت مرتل کل قرآن از حفظ، ترجمه آیات و مفردات قرآن

۳. حافظ کل قرآن : تسلط بر خواندن کل قرآن از حفظ، همراه با درک معنای آیات

فهرست رشته­ ها و دانشگاه های انتخابی در مجموعه امتحانی الهیات و معارف اسلامی ( کد رشته ۱۱۱۱) در دفترچه شماره ۲ آزمون کارشناسی ارشد قابل مشاهده و بهره برداری است.

ب) حافظان دارای مدرک کارشناسی رسمی علوم قرآنی با گرایش های اعلام شده در بند ۲- ( اسامی اعلام شده در سایت سازمان سنجش) که از آزمون صحت حفظ معاف نیستند باید تصویر مدرک کارشناسی رسمی خود را تا تاریخ ­شنبه ۳۰ مرداد ۹۵ به نمابر ۸۸۹۲۲۲۳۷-۰۲۱ ارسال می کردند.

تذکر: همراه داشتن اصل و تصویر مدرک کارشناسی مورد تایید در روز آزمون الزامی است.

دارندگان دیگر مدارک کارشناسی غیر علوم قرآنی حق استفاده از این تسهیلات را ندارند.

حافظان کل قرآن مجید که در سالهای گذشته از تسهیلات قانون اعطای مدرک کارشناسی و بالاتر استفاده کرده اند، حق استفاده مجدد از این تسهیلات را نخواهند داشت.

20101

کد خبر: 672567

وب گردی

وب گردی