وزیر کشور:اقتصاد مقاومتی راهی برای توسعه پایدار است

وزیر کشور، اقتصاد مقاومتی را راهی برای توسعه پایدار دانست و گفت: باید از تمام ظرفیت های مردمی برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی استفاده کنیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی روز جمعه در مراسم افتتاح متمرکز پروژه های عمرانی و تولیدی شهرستان آق قلا و مسکن مهر استان گلستان افزود: در شرایط کنونی به لطف خدا و به رغم همه فشارها و تهدیدها شرایط کشور مطلوب است.
وزیر کشور گفت: امروز در امنیت داخلی مساله خاصی وجود ندارد و در سیاست داخلی شاهد وحدت، انسجام، همدلی، نشاط و آرامش هستیم.
رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران یک کشور متحد و یکپارچه است، اظهار داشت: احزاب و گروه ها فعال و پویا هستند.
وی اولویت اول کشور را مسایل اقتصادی بیان کرد و گفت: در این راستا، باید مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی را دنبال کنیم، اقتصاد مقاومتی یک موضوع علمی و فقهی است و ضرورت سیاسی، امنیتی، اقتصادی و اجتماعی دارد.
وزیر کشور افزود: اقتصاد مقاومتی راهی است که همه کشورها در شرایط توسعه پایدار رفته اند و شرایط سختی را در این زمینه به مردم خود تحمیل کردند. اگر اقتصاد مقاومتی را دنبال و اجرایی نکنیم هر مشکلی برای مردم و انقلاب بوجود بیاید مقصر هستیم.
رحمانی فضلی مردمی بودن را از ویژگی های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: باید به مردم آموزش دهیم سبک زندگی خود را چگونه کنند. اگر اقتصاد ضعیف داشته باشیم مردم و انقلاب ضربه می خورند.
وی ادامه داد: باید در راستای اقتصاد فرهنگ پس انداز را در جامعه تقویت و سرمایه گذاری با هر رقم درآمد را به مردم یاد دهیم.
وزیر کشور، عدالت محوری را از ویژگی های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: کشور از بی عدالتی ضربه خورده است و به صورت تاریخی عدم توازن را در کشور می بینیم، پس باید به سمت عدالت محوری برویم.
رحمانی فضلی دانش بنیان بودن را از دیگر ویژگی های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و اظهارداشت: تغییرات تکنولوژی و بازار روزانه است و اگر ما در لبه دانش حرکت نکنیم موفق نخواهیم بود.
وی با تاکید بر اینکه در کشور مشکل پول نداریم، گفت: مشکل در مدیریت منابع و بهره وری است که باید به سمت حل آن حرکت کنیم.
عبدالرضا رحمانی فضلی روز پنج شنبه به مناسبت هفته دولت عازم استان گلستان شد.

202

کد خبر: 672579

وب گردی

وب گردی