آیفون ها بیشتر از گوشی های اندرویدی با مشکل روبرو می‌شوند

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که آیفون‌ها بیشتر از گوشی‌های اندرویدی با مشکلات مختلف از جمله اجرای اپلیکیشن‌ها روبرو می‌شوند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از زومیت، مشتریان اپل عموما با افتخار به این برند وفادار هستند. نرخ بالای مشتریانی که مرتبا از کالاهای این برند خریداری می‌کنند به دلیل فاکتورهای خاص گوشی‌های آیفون و همچنین خدمات پس از فروشِ عالی این شرکت است. خدماتی که اپل به مشتریان خود ارائه می‌کند همواره بهتر از خدماتی است که دیگر شرکت‌ها در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند. البته مشخصا اپل به دلیل حضور نداشت در بازار کشور ما، خدمات پس از فروش نیز ندارد. از طرفی در طول تاریخ، سیستم‌عامل iOS از آنجایی که برای تعداد مشخصی از ابزارهای ساخت خود اپل بهینه شده است عموما پایداری بالاتری نسبت به گوشی‌های اندرویدی دارد.

اما حالا نتیجه‌ی تحقیقاتی که توسط گروه فناوریِ بِلاکو انجام شده، نشان می‌دهد که گوشی‌های آیفون در فصل دوم سال ۲۰۱۶ بیشتر از گوشی‌های اندرویدی دچار مشکل شده‌اند و در اجرای اپلیکیشن‌ها بیشتر کِرَش کرده‌اند.

براساس این گزارش، در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۱۶ نرخ مشکلاتی که کاربران در آیفون با آن‌ها روبرو شده‌اند، ۵۸ درصد از کل مشکلات ثبت شده است. نکته‌ی جالب توجه در این گزارش آن است که نرخ مشکلاتی که کاربران اندرویدی با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند از ۴۴ درصد در سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۶ به ۳۵ درصد کاهش یافته است.

گروه فناوری بِلاکو، ابزاری برای ایرادیابی پلتفرم‌های موبایل دارد که توسط آن اطلاعات مربوط به میلیون‌ها کاربر موبایل را جمع‌آوری می‌کند. منظور از مشکلات در این گزارش، کِرش‌های مختلف در اجرای اپلیکیشن‌های پیش‌فرض سیستم تا اپلیکیشن‌های ساخت دیگر توسعه‌دهندگان، مشکلات اتصال به شبکه‌های مخابراتی یا شبکه‌ی وای-فای، ریست شدن سیستم و مشکلاتی از این دست است.

در iOS بیشترین مشکلات ثبت شده مربوط به اسنپ‌چت (۱۷ درصد)، اینستاگرام (۱۴ درصد)، فیس‌بوک (۹٪)، مسنجر فیس‌بوک (۵ درصد) و گوگل (۳ درصد) است. در اندروید نیز بیشترین مشکلات مربوط به سرویس گوگل پلی (۱۲ درصد)، گوگل کانتک سینک (۵ درصد)، آدرس بوک (۵ درصد)، فوتوز (۵ درصد) و تاچ‌ویز لانچر (۵ درصد) است.

20101

کد خبر: 672580

وب گردی

وب گردی