حافظی: ایمنی آبنماها در چک لیست HSE نیست

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران گفت: آبنماها و حوض های بوستان ها از نقاط پرریسک فضاهای سبز هستند که در چک لیست HSE قرار ندارند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، رحمت الله حافظی با اشاره به بازدیدی که از محل حادثه بوستان الغدیر به همراه رئیس کمیته محیط زیست داشته است، گفت: اعلام شده بود که آبنمای این پارک فاقد کابل برق بوده اما در این بازدید مشخص شد که در این حوض کابل های برق زیادی وجود داشته اما نمی توانیم در خصوص دلیل فوت این نوجوان سخنی بگوییم تا پزشکی قانونی دلیل اصلی آن را مشخص کند.

او با اشاره به حضور کارشناسان HSE در این پارک گفت: پس از حادثه بوستان کوهسار به موضوع ایمنی پارک ها ورود شده و ۱۵ عدم مغایرت در این بوستان شناسایی شده و تقریبا ۵۰ درصد ایمنی در این پارک رعایت نشده بود و با چک لیست های ایمنی مغایرت داشت که طی دو ماه گذشته ۳۸ درصد آن اصلاح شده که رقم قابل قبولی است.

او تاکید کرد: یکی از نقاط پرریسک فضاهای سبز محل تلاقی آب و برق یعنی حوض ها و آبنماهای پارک هاست که کارشناسی که در این بازدید با ما همراه بود اعلام کرد ایمنی آبنماها در چک لیست HSE وجود ندارد زیرا نیازمند تجهیزات بالایی است که آن را نداریم در حالی که بالاترین نقاط ریسک پذیر یک بوستان آبنماهای آن است که زیر پوشش نظارت فنی قرار ندارد و مدیریت شهری باید برای این چالش جدید فکری کند.

20106

کد خبر: 672583

وب گردی

وب گردی