یک میلیون و 300 هزار معلول و سالمند نیازمند تحت پوشش بهزیستی

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی گفت: در حال حاضر حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار معلول و سالمند نیازمند تحت پوشش سازمان است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، حسین نحوی نژاد ضمن تبریک هفته دولت، با اشاره به اهداف و فعالیت های سازمان بهزیستی کشور، گفت: سازمان بهزیستی کشور تنها سازمان تخصصی است، که به معلولین، سالمندان و بیماران روانی مضمن خدمات تخصصی ارائه داده و در حال حاضر حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار معلول و سالمند نیازمند را تحت پوشش خود دارد.

او همچنین در ادامه افزود: از میان این آمار حدود ۱۱۰ هزار نفر از معلولان و سالمندان نیازمند در مراکز سازمان بهزیستی کشور، تحت پوشش و مراقبت های ویژه ی این سازمان هستند.

نحوی نژاد با اشاره به مشکلات و مسایل سازمان بهزیستی کشور در سال های اخیر، افزود: پرداخت مستمری های اندک به معلولان و نیازمندانِ تحت پوشش این سازمان یکی از دلایل نارضایتی های افراد تخت پوشش سازمان بهزیستی به شمار می رود.

او با اشاره به بیمه ی افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور، گفت: در حال حاضر خدماتی مانند گفتاردرمانی، کاردرمانی، فیزیوتراپی و غیره مورد پذیرش بیمه ها قرار نمی گیرند و همین موضوع نارضایتی افراد را به همراه دارد.

معاون توان بخشی سازمان بهزیستی کشور در خصوص مباحث مربوط به اشتغال افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور، گفت: برای بهبود و سامان بخشی به اشتغال افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور باید ساز و کار ویژه ای انجام گرفته و به وجود آید.

او تاکید کرد: امروزه درصد هایی که برای استخدام در کشور در نظر گرفته می شود، جواب گوی افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی نیست.

20106

کد خبر: 672590

وب گردی

وب گردی