سردار دهقان : ارتقای موشک‌ها در بازه زمانی یک ماهه/به دنبال تولید تجاری بالگردها در کشور هستیم

وزیر دفاع گفت: ما تمامی خانواده‌های راداری را تولید و حتی به برخی کشورها صادر می‌کنیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح طی سخنانی با بیان اینکه امکان طراحی و تولید همه سلاح‌های مورد نیاز خود را داریم، گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در حدی از آمادگی هستند که جرات فکر کردن دیگران برای هجوم مجدد به ایران را به مخیله خود وارد نمی‌کنند.

وی افزود: اینطور نیست که دشمنان ما، آمریکا، اسرائیل و عربستان نخواهند ما را تهدید کنند و هجومی داشته باشند و در همین راستا هر چند وقت یک بار گزینه‌های روی میز را مطرح می‌کنند اما چون می‌دانند نتیجه آن شکسته است، اقدامی نمی‌کنند.

وزیر دفاع با بیان اینکه ما در چند حوزه صنایع دفاعی فعالیت می‌کنیم، گفت: یکی از این حوزه‌ها رزم زمینی است و ما در صنایع رزم زمینی از تانک و نفربر گرفته تا تجهیزات انفرادی، خودروهای تاکتیکی، مهمات و ... را به صورت بومی تولید می‌کنیم و به سمت هوشمند سازی، ایمنی، ماندگاری و خودکارسازی سیستم‌های تسلیحاتی می‌رویم.

دهقان در ادامه تاکید کرد: ما در صنایع موشکی در سه زمینه پدافندی، بالستیکی و کروز زمینی و دریایی فعالیت می‌کنیم.

وی افزود: در حوزه موشکی ما هر زمان نیاز به ارتقاء یک موشک داشته باشیم در یک بازه زمانی 3-4 ماهه آن را ارتقا می‌دهیم.

وزیر دفاع خاطرنشان کرد: در بحث الکترونیک ما فقط در حد سیستم‌های ارتباطی که آنالوگ بود، داشتیم اما امروز همه آنها را دیجیتال کرده و تنوع محصولی داریم و در جهت ضدجمینگ روی آنها کار کردیم.

دهقان در ادامه تصریح کرد: ما تمامی خانواده‌های راداری را تولید و حتی به برخی کشورها صادر می‌کنیم. اعم از رادارهای پست و برد بلند و در بعد راداری هیچ محدودیتی برای تولید نداریم.

وی در پایان با اشاره به حوزه هوایی گفت: ما به دنبال تولید تجاری بالگردها در کشور هستیم و از طرفی به بحث ساخت هواپیماهای مسافربری ورود کردیم که یک مدل آن تولید شده بود و مشکلاتی داشت که نواقص آن را برطرف کردیم.

202

کد خبر: 672599

وب گردی

وب گردی